راهنمای خرید اسید اچ دندانپزشکی و آشنایی با انواع آن

اسید اچ یا به اصطلاح علمی Acid etchant به شکل محلول یا ژل اسید فسفریک موجود است و معمولا در غلظت های 15، 34 و 37 درصد وجود دارد که البته نوع 37٪ رایج ترین غلظت موجود در بازار است. اسید اچ باعث ایجاد فضاهای میکروسکوپی در مینای دندان (افزایش زبری سطح) می شود که باندینگ یا چسب در آن جریان داشته و به روند اتصال یا باندینگ کمک می کند.

انواع مختلف اسید اچ به صورت سرنگ، محلول و یا ژل به بازار عرضه شده که همین تنوع بالا ممکن است در هنگام خرید، شما را دچار سردرگمی کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم جهت خرید هرچه بهتر و آگاهانه تر اسید اچ دندانپزشکی، به اینفوگرافیک زیر توجه کنید. 

انواع اسید اچ و کاربرد آن در دندانپزشکی

اولین ربات دندانپزشک که تاییدیه FDA گرفت

اولین ربات دندانپزشک که تاییدیه FDA گرفت

سال های زیادی است که زمزمه ی جایگزینی ربات ها برای کارهای انسانی در تمام جهان پیچیده است. Yomi، اولین ربات دندانپزشکی است که تاییدیه FDA را به دست آورده است.

مشکلات رایج دستگاه لایت کیور دندانپزشکی را بشناسید

مشکلات رایج دستگاه لایت کیور دندانپزشکی را بشناسید

نقص فنی و مشکلات متعددی ممکن است برای دستگاه لایت کیور به وجود بیاید که بسیاری از آن ها از آن چیزی که فکر می کنید ساده تر و پیش پا افتاده تر هستند و خود شما می توانید آن ها به راحتی حل کنید، به شرطی که با آن ها آشنایی کامل داشته باشید.

تفاوت کامپوزیت ونیر و باندینگ دندانپزشکی چیست؟

تفاوت کامپوزیت ونیر و باندینگ دندانپزشکی چیست؟

کامپوزیت‌ها، یکی از پرکاربردترین و پر مصرف‌ ترین مواد مورد استفاده در دندانپزشکی‌ امروز هستند. کامپوزیت دندان به موادی شبیه خمیر می‌گویند که دندانپزشک با استفاده از آن مواد، دندان‌ های شکسته، پوسیده، ترک‌ خورده یا سیاه شده را ترمیم می‌کند.

3 کاربرد آرسی پرپ دندانپزشکی که نمی دانید

3 کاربرد آرسی پرپ دندانپزشکی که نمی دانید

آرسی پرپ دندانپزشکی ماده ای ضروری در فرایند روت کانال تراپی و تشکیل شده از گلیکول، اوره پراکساید و Edta بوده که در درمان های اندودنتیک کاربردهایی فراتر از ضدعفونی کانال ریشه دارد.

چطور با بیمار خود صحبت کنیم؟

چطور با بیمار خود صحبت کنیم؟

وقتی فردی به پزشک مراجعه می کند در کنار علم و سواد او به دنبال جلب حس همدردی و دلسوزی او نیز هست. بنابراین این که بدانید چطور باید با بیمار برخورد کنید یکی از عوامل موفقیت شما خواهد بود.