مشاوره خرید و قیمت کلاه، سربند، مقنعه

کلاه یا سربند پزشکی چیست؟

کلاه جراحی یک تجهیزات حفاظتی حیاتی است که توسط طیف گسترده ای از مشاغل از جمله پزشکان و دندانپزشکان مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع کلاه ‌های جراحی برای پوشاندن و نگه داشتن موها در طی اقدامات پزشکی استفاده می ‌شوند. با این حال، انتخاب کلاه جراحی مناسب که کاملاً با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و درعین حال راحت باشد، بسیار مهم است.

راهنمای خرید کلاه جراحی

شما برای خرید کلاه یا سربند پزشکی با انتخاب های گسترده ای رو به رو خواهید شد که همین موضوع تصمیم گیری را برایتان سخت خواهد کرد. سربند جراحی علاوه بر عملکرد عالی و پوشش سراسری سر باید ظاهری زیبا و آراسته نیز داشته باشد. بنابراین اطلاع از نکات به خصوصی پیش از خرید کلاه جراحی می تواند تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند.

مدل کلاه پزشکی

شاید یکی از اولین و مهم ترین نکاتی که حین خرید کلاه جراحی باید به آن توجه کرد، مدل آن باشد. کلاه های پزشکی در انواع مختلفی تولید می شوند که انتخاب بین آن ها به نوع فعالیت و سلیقه شما مرتبط است. برای آن که بتوانید انتخابی دقیق بین کلاه های جراحی داشته باشید نیاز است تا با انواع آن ها آشنا شوید.

کلاه جراحی ساده

اولین و محبوب ترین نوع سربندهای پزشکی، کلاه های ساده جراحی هستند. این کلاه‌های جراحی، چسبندگی نزدیکی دارند و برای پرسنل مراقبت ‌های بهداشتی با موهای کوتاه‌ تر ساخته شده‌اند. آن ها فضای اضافی زیادی ندارند، بنابراین برای افرادی و کارکنانی با موهای حجیم و بلند، زیاد مناسب نیستند. اما اگر موهای کوتاه ‌تر و کم‌تری دارید، این کلاه ها برای شما ایده آل خواهد بود.

کلاه جراحی دم اسبی

دسته دوم سربندهای جراحی، کلاه جراحی دم اسبی است. این کلاه ‌های جراحی دارای یک سوراخ در پشت هستند تا موهای بلند را در جای خود نگه دارند. آن ‌ها هم چنین مجهز به یک کیسه هستند که برای ایمنی بیشتر می ‌توان موهای بلندتر و حجیم تر را داخل آن فرو کرد. این کلاه ها هرگز بدون کیسه برای اتاق های عمل ایزوله استفاده نمی شوند زیرا امکان ریزش موها در حین عمل بسیار بالا خواهد بود.

کلاه جراحی بوفانت 

دسته آخر از کلاه های پزشکی، کلاه ‌های جراحی بوفه شبیه کلاه سرآشپز پهن شده یا کلاه دوش بسیار بزرگ هستند. اگر موهای خیلی بلند یا پر پشتی دارید، کلاه ‌های بوفه، فضای کافی را برای قراردادن تمام تارهای موی شما را فراهم می‌ کند و بسیار برای شما مناسب خواهند بود.

در کنار انتخاب مدل کلاه، زنانه یا مردانه بودن کلاه جراحی نیز اهمیت دارد. برای آقایان غالبا از انواع کلاه های ساده استفاده می شود . نیازی به استفاده از انواع دیگر نخواهد بود.

جنس کلاه جراحی 

کلاه های جراحی و پزشکی در دو نوع چند بار مصرف و یکبار مصرف تولید می شوند. از آن جایی که با توجه به قیمت ها، استفاده از کلاه های یکبارمصرف زیاد مقرون به صرفه نیست، تولیدکنندگان لباس های بیمارستانی از پارچه ترگال برای دوخت لباس فرم و روپوش استفاده می کنند زیرا این نوع پارچه دارای مقاومت خوبی در برابر شستشوی مداوم می باشد. پارچه های تترون و فلامنت نیز برای دوخت لباس های بیمارستانی، از جمله لباس بیماران کاربرد بسیاری دارند. این پارچه ها لطافت و نرمی فوق العاده ای داشته و در برابر شستشو مداوم با آب ژاول مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. از طرفی ضد حساسیت و ضد قارچ نیز هستند.

کلاه جراحی یکبار مصرف

کلاه‌ های جراحی یکبار مصرف دربازار، برای کسانی که در محیط هایی با میزان آلودگی بالا مانند اتاق عمل کارمی‌ کنند و یا با عدم وجود زمان و تجهیزات کافی برای ضدعفونی کردن کلاه‌ های پارچه‌ای رایج روبه رو هستند، تولید شده اند. پس اگر در محیط هایی با این شرایط کار می‌ کنید، کلاه‌ های یکبار مصرف جراحی، مناسب شما خواهد بود.

قیمت کلاه جراحی 

کلاه های جراحی در انواع مختلف و با قیمت های مختلفی در بازار موجود هستند. برخی از این انواع کلاه ها به صورت کلاه پزشکی فانتزی بوده و به صورت تکی به فروش می رسند که بیش تر مناسب استفاده در مطب های دندانپزشکی هستند. اما انواع ساده تر و حرفه ای تر این کلاه ها غالبا ساده هستند و یا با توجه به پروتکل های مرکز درمانی انتخاب می شوند. کلاه جراحی فانتزی نسبت به انواع ساده آن ها قیمت بالاتری دارد.

از طرفی کلاه های یکبار مصرف از چندبار مصر ها قیمت پایین تری دارند اما با توجه به میزان استفاده آن ها در مراکز درمانی گاهی مقرون به صرفه نبوده و بهتر است از کلاه های پارچه ای استفاده شود.

ما در یونیت با گردآوری انواع کلاه های جراحی از فانتزی تا ساده، یکبار مصرف و پارچه ای، این امکان را برایتان فراهم کرده ایم تا بازار تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی را به خانه بیاورید. شما عزیزان می توانید با مطالعه اطلاع کاتالوگی محصولات و نظرات مشتریان بهترین انتخاب را با مناسب ترین قیمت برای خود به ارمغان بیاورید.






مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت
selective product