مشاوره خرید و قیمت سوزن گیر، هموستات،شان گیر

سوزن گیر چیست؟

سوزن‌گیر با شیارهای ظریف و موازی که در دهانه‌اش دارد، به گرفتن سوزن بخیه کمک می‌کند. دهانه این وسیله در مقایسه با خانواده کلمپ‌ها کوتاه‌تر (برای واردکردن نیروی بیش‌تر) است.

انواع سوزن گیر جراحی

آرواره های سوزنگیر ممکن است صاف یا خمیده باشند و سطح داخلی آرواره ها نیز به شکل های مختلف ساخته می شوند. علاوه بر این دسته سوزنگیر ها متناسب با عمق موضع جراحی،مثل جراحی های لگن یا قفسه سینه بلندتر و یا عمل های دندانپزشکی ساخته می شوند. از سوزنگیرهایی که آرواره های کوچکی دارند جهت انجام جراحی های ظریف نظیر جراحی چشم و جراحی های میکروسکوپی استفاده می کنند. تعدادی از محبوب ترین و پرکاربردترین سوزن گیر های جراحی عبارتند از:

سوزنگیر باومگارتنر: این سوزنگیر برای نگهداری سوزن های سنگین در جراحی های پلاستیک مورد استفاده قرار میگیرد. از خصوصیات منحصربفرد این سوزنگیر می توان به سایز استاندارد با بلندی 5 اینچی که معمولا برای بخیه های2.0 و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد اشاره کرد.

سوزنگیر ساروت: برای نگهداری دقیق سوزن های ظریف جراحی های قلب و عروق از این سوزن گیر استفاده می شود. بلندی 5، 7 و 10 اینچی برای بخیه های 2 تا 4 از ویژگی های این محصول است.

سوزنگیر مایو هگار: به منظور بخیه زدن های سنگین در حین جراحی هایی مانند قفسه سینه و بسیاری از جراحی های عمومی از این سوزنگیر بهره برده می شود.

سوزنگیر هنی: سوزن گیری با بلندی 8.25 اینچ و دارای آرواره در زدن بخیه هایی که یک نوک خمیده دارد مانند سوزن گیر هنی در جراحی هایی مانند هیسترکتومی استفاده می شوند تا مورد نیاز باشد تا جابجایی سوزن بدرستی صورت پذیرد. ویژگی به خصوص این محصول خمیده بودن آن است.

سوزنگیر کاستروویجو: از محبوب ترین سوزن گیر ها سوزنگیر کاستروویجو است که برای نگهداشتن دقیق سوزن های بسیار ظریف عروق مورد استفاده قرار می گیرد. خصوصیات ویژه این سوزن گیر این است که در در انواع خود همراه با یا بدون تیغه های فنری، صاف یا خمیده و با آرواره یا بدون دندانه موجود است و در واقع تنوع بسیار بالایی دارد.

قیمت پنس سوزن گیر

قیمت محصول همواره یکی از دغدغه های اصلی خریداران در هنگام انتخاب محصول است. زیرا همه ما همواره در تلاشیم تا با کمترین هزینه، بهترین محصول را برای خود بخریم.

هموستات چیست؟

هموستات ابزاری حیاتی جهت کنترل خون‌ریزی در جراحی می‌باشد. در واقع هموستات ابزار حیاتی در انجام هرگونه عمل جراحی از قبیل عمومی یا اختصاصی محسوب شده و در هر ست جراحی یافت می ‌شود. دهانه این ابزار به دو صورت خمیده و مستقیم می‌باشد. کاربری این ابزار در شرایط خاص توسط همین ویژگی ‌ها تعریف می ‌شود. هموستات درست مانند کلمپ‌های جراحی، دارای انحنا و ساختار مشابه با آنان می ‌باشد.

انواع هموستات جراحی

هموستات ها انواع مختلفی دارند و بعضی از انواع آن ها در زیر دسته فورسپس ها نیز قرار می گیرند. اما دو مدل هموستات معمولی، برای استفاده های روزانه و اولیه و هموستات 5 اینچی کرو Mosquito برای نواحی کوچک تر، پرکاربردترین آن ها هستند. از طرف دیگر هموستات کوخر یکی از مهم ترین و کاربردی ترین هموستات های موجود در هر اتاق جراحی می باشد.

هموستات کوخر چیست؟

هموستات کوخر در طول های مختلف هستند که این مدل ها می توانند به صورت پنس کوخر منحنی یا پنس کوخر مستقیم باشند. این پنس ها معمولاً به عنوان پنس اوشنر نیز شناخته می شوند، اما به طور قابل توجهی سنگین تر از پنس های اوشنر معمولی هستند. پنس کوخر شامل فک های دندانه دار بلند است که عمدتاً به عنوان یک هموستات برای بستن عروق خونی استفاده می شود. فک های کاملا دندانه دار و مکانیزم ضامن دار قفل کننده امکان لغزش یا حرکت رگ ها یا جمع شدن بافت ها را کاهش می دهد.

علاوه بر این پنس کوخر در فک های مستقیم یا منحنی در طول های مختلف ارائه می شود تا طیف وسیعی از موارد را در خود جای دهد. همچنین پنس هموستات کوخر دارای یک سیستم ضامن دار است که به خود اجازه می دهد فک ها را در عرض مورد نظر قفل کنید. همچنین اتصال جعبه این وسیله برای بستن نوک ها در مقابل یکدیگر یا حرکتی نرم ایده آل است.

تفاوت هموستات و سوزن گیر

هموستات و سوزن گیر ابزار آلاتی هستند که کاربرد مشابه و تفاوت جزیی باهم دارند. از این ابزار ها به منظور نگه داشتن مواد و ابزار ریز در دهان بیمار استفاده می شود. تفاوت هموستات با سوزنگیر در شیار های داخلی آن ها می باشد. به این صورت که شیار های هموستات به صورت موازی و شیار های سوزنگیر برای لیز نخوردن مواد متقاطع می باشند. این سوال یکی از پرتکرار ترین و اصلی ترین سوالاتی است که هنگام خرید هموستات دندانپزشکی برای خریداران پیش می آید.

قیمت هموستات جراحی

قیمت هموستات جراحی مانند هر ابزار جراحی دیگری می تواند از نوعی به نوع دیگر متفاوت باشد. از آن جایی که فاکتور قیمت یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل انتخاب یک محصول است، بهتر است در هنگام خرید نهایت باید نهایت دقت را به خرج دهید تا نیازی به پرداخت هزینه اضافی نداشته باشید. توجه کنید که هموستات های کوخر به دلیل کارایی بالا و طراحی ویژه ای که دارند، قیمت بالاتری نیز دارند اما ممکن است این هموستات ها در حوزه کاری شما کاربرد خاصی نداشته باشند. بنابراین با خرید آن ها فقط و فقط متحمل هزینه اضافی خواهید شد.

وبسایت یونیت با ارائه محصولات متنوع و تخصصی در حوزه پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی سعی بر این دارد که شما عزیزان انتخاب های بهتر و هوشمندانه تری داشته باشید. شما می توانید با مطالعه اطلاعات محصول، دسته بندی و اطلاع از قیمت آن ها، خرید خود را به نحو احسن انجام دهید.

شان گیر چیست؟

کلمپ شان‌گیر جهت نگهداری شان ‌ها یا گرفتن بافت با هدف اعمال کشش در موضع جراحی به کار می ‌رود. این پنس برای ثابت کردن شان های اطراف محل جراحی نگه داری تیوب ساکشن و سیم الکتروکوتری استفاده می شود. هنگام استفاده از این وسیله تا اتمام جراحی و پانسمان بیمار نباید آن را باز نمود زیرا انتهای این پنس ها در شان ها فرورفته و سبب سوراخ شدن شان می گردد. باید دقت شود که این پنس به پوست بیمار بسته نشود و یا سبب آسیب سایر وسایل نگردد.

راهنمای خرید شان گیر جراحی

شان گیرها ابزاری ساده و بسیار کاربردی و ضروری در اتاق های جراحی هستند. این ابزار قیچی مانند وظیفه ساده اما مهمی را ایفا می کنند به هیمن جهت مطالعه و آشنایی با برخی از نکات در مورد خرید آن ها خالی از لطف نخواهد بود. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، انواع شان گیر جراحی می باشد.

انواع شان گیر جراحی

شان گیر جراحی در دو نوع استیل و یکبلار مصرف تولید می شوند. انواع استیل شان گیر را می توان پس از هربار استفاده استریل کرده و مجددا استفاده نمود. انواع یکبارمصرف این پنس ها نیز وجود دارد که استفاده از آن ها احتمال آلودگی را کاهش می دهد و به دلیل نرم تر بودن بافت سازنده آن ها، موجب سوراخ شدن یا پارگی شان ها نمی شود و احتمال آسیب رساندن به بدن بیمار در آن ها بسیار پایین است.

قیمت شان گیر جراحی

شان گیر پزشکی یک ابزار مفید و حیاتی است که در هر اتاق عملی وجود دارد. این ابزار ظاهری شبیه به قیچی داشته با این تفاوت که لبه تیغه های آن تیز و برنده نیست. شرکت های داخلی و خارجی زیادی اقدام به تولید و فروش شان گیر های جراحی کرده اند که همین موضوع بازار رقابت در قیمت را بسیار داغ کرده است. به طور کلی شان گیرهای ساخت داخل ایران و یا کشورهای همسایه مانند پاکستان به دلیل سیاست های وارداتی کشور از قیمت های مناسب تری نسبت به انواع چینی، اروپایی و آمریکایی برخوردارند.

خرید آنلاین تجهیزات دندانپزشکی

امروزه بازار خرید اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی مانند هر ابزار دیگری بسیار پر رونق است و غالب افراد ترجیح می دهند که با کمترین اتلاف وقت و در سریع ترین زمان ممکن محصول مورد نظرشان را تحویل بگیرند. ما در یونیت این امکان را فراهم کرده ایم تا با خرید از فروشگاه یونیت از امکان ارسال رایگان سفارش اول، پشتیبانی همه روزه و ارسال سریع بهره مند شوید و یک خرید لذت بخش را تجربه کنید.

 

 

 

 

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت
selective product