استریل ابزار پزشکی و دندانپزشکی را جدی بگیرید!

استریل کردن ابزار پزشکی و دندانپزشکی به این معنی است که نباید کوچک ترین میکروب، ویروس یا میکروارگانیسمی در محیط موردنظر وجود داشته باشد؛ بنابراین استریل کردن از این نظر با تمیزکردن یا ضدعفونی کردن تفاوت دارد ولی در نظر داشته باشید اینسترومنتی که تمیز نباشد هرگز نمی تواند استریل باشد. در این فرایند انجام هر مرحله ضروری است و بدون انجام آن نمی توان به مراحل دیگر رفت. اما استریل کردن تجهیزات پزشکی نسبت به سایر وسایل از اهمیت بیش تری برخوردار است و برای این کار از ابزار و وسایل متعددی استفاده می شود. 

بسیاری از شما ممکن است به اشتباه فکر کنید که استریل کردن با قرار دادن ابزار درون تجهیزاتی مانند اتوکلاو بخار انجام شده و به پایان می رسد. اما مراحل استریل کردن صحیح ابزار کمی پیچیده تر از این حرف ها است. 

انجام به ترتیب و مرحله به مرحله کارها، اصلی ترین فاکتور یک استریلیزاسیون بی نقص است. حالا با توجه به این نکته، به اینفوگرافیک زیر توجه کنید. 

 

کامپوزیت آلمانی بخریم یا نه؟ معرفی کامپوزیت کاریزما دایموند

کامپوزیت آلمانی بخریم یا نه؟ معرفی کامپوزیت کاریزما دایموند

امروزه به دلیل تنوع بالا کامپوزیت ها ممکن است در خرید آن ها کمی دچار مشکل شوید. در این مقاله یکی از بهترین کامپوزیت های آلمانی موجود در بازار ایران یا کامپوزیت کاریزما دایموند برند کولزر را به طور کامل بررسی کرده و در نهایت به این سوال پاسخ خواهیم داد که کامپوزیت آلمانی بخریم یا نه؟

دستورالعمل نگهداری و بازرسی دستگاه اتوکلاو

دستورالعمل نگهداری و بازرسی دستگاه اتوکلاو

دستگاه اتوکلاو یکی از ضروری ترین تجهیزات دندانپزشکی و هر مرکز درمانی دیگری است. نگهداری از دستگاه اتوکلاو از دو جهت از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع وارنیش و کاربرد آن را بهتر بشناسیم

انواع وارنیش و کاربرد آن را بهتر بشناسیم

وارنیش (Varnish) در زبان انگلیسی به معنی جلا دهنده، صیقلی کردن یا ظاهر خوب دادن به چیزی است. وارنیش ها به صورت مایع بر روی سطوح دندان گذاشته می شوند تا به صورت شیمیایی یا فیزیکی اثری روی دندان بگذارند. وارنیش در حقيقت همان فلورايد غليظ شده است.

رابردم دندانپزشکی چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟

رابردم دندانپزشکی چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟

رابردم دندانپزشکی در واقع یک صفحه پلاستیکی کشی مربع شکل است که برای جدا کردن دندان یا ناحیه در حال درمان از سایر مناطق دهان و لب های بیمار بر روی دندان ها نصب می شود. رابردم به معنی سد لاستیکی می باشد.

چطور برای بیمار نسخه الکترونیک بنویسیم؟

چطور برای بیمار نسخه الکترونیک بنویسیم؟

از سال 1393 سازمان تامین اجتماعی تغییر بزرگی به نام "نسخه الکترونیک" را در صنعت بیمه کشور ایجاد کرد که جایگزین مناسبی برای دفترچه های کاغذی بیمه شد.