مشاوره خرید و قیمت هات پلیت و کوره

هات پلیت آزمایشگاهی چیست؟

هات پلیت یکی از تجهیزات آزمایشگاهی می ‌باشد و از کاربردهای آن می توانیم به حرارت دادن و گرم کردن تدریجی مایعات و مواد آزمایشگاهی مورد استفاده اشاره کنیم. دستگاه هات پلیت هنگام راه اندازی آزمایشگاه جزو تجهیزاتی می ‌باشد که در اولویت خرید قرار می گیرد. هات پلیت‌ها با نام اجاق بشقابی نیز شناخته می ‌شوند و در نمونه ‌های جدید و امروزی این دستگاه امکان همزدن مواد و محلول‌ها همزمان با گرم شدن امکان ‌پذیر شده است.

راهنمای خرید دستگاه هات پلیت آزمایشگاهی

خرید هات پلیت در ابتدا بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما زمانی که ویژگی های دلخواه مدنظرتان را درباره این دستگاه آزمایشگاهی بررسی می‌کنید، به مدل های فراوانی دست می ‌یابید که هر کدام دارای پیکربندی های متعدد و ویژگی های تبلیغاتی متفاوتی هستند که احتمالاً شما هرگز در نظر نگرفته بودید. بنابراین خرید و انتخاب هات پلیت آزمایشگاهی، پیچیدگی های خاص خودش را داشته و نیازمند دقت کافی از سوی شماست.

کدام یک از انواع هات پلیت برایتان مناسب است؟ کدام یک از ویژگی های هات پلیت ها برای شما حائز اهمیت بوده و کدام یک جزو آپشن های بلا استفاده و کم اهمیت این دستگاه ها به حساب می‌آید؟ در ادامه قرار است معیار های انتخاب هات پلیت را به شما معرفی کنیم تا بتوانید لذت یک خرید خوب از انواع مختلف این دستگاه آزمایشگاهی را تجربه کنید.

هات پلیت استیرر باشد یا نه؟

خرید هات پلیت استیرر با توجه به استیرر بودن آن، امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. یک هات پلیت ساده محلول ها را گرم می‌کند و یک استیرر برای هم زدن محلول ها میله چرخان مغناطیسی را به حرکت در می‌آورد و اما یک هات پلیت استیرر هر دو عملکرد فوق را بطور همزمان انجام می ‌دهد. بیشتر آزمایشگاه ها به هر دوی این مشخصه ها نیاز دارند. بنابراین پیشنهاد ما این است که در هنگام خرید دستگاه هات پلیت حتما به استیرر بودن آن توجه کنید.

هات پلیت رویه سرامیکی یا آلومینیومی؟

معیار دیگر جهت انتخاب و خرید هات پلیت آزمایشگاهی، سرامیکی بودن یا آلومینیومی بودن رویه آن است. در صورتی که فرآیند مدنظرتان مستلزم دمای بالاتر از 400 سانتی گراد باشد و یا از ماده شیمیایی خورنده استفاده کنید به طور معمول برای انجام فرآیند به یک هات پلیت نیاز دارید. مقاومت حرارتی یا شیمیایی هات پلیت آلومینیومی برای پایداری در چنین شرایطی کافی نمی‌باشد.

به طورکلی باید در نظر داشته باشید که دما در سر تا سر سطح هات پلیت رویه های آلومینیومی یکسان است. رویه های سرامیکی راحت تر تمیز می ‌شوند، اما آسیب های فیزیکی جزئی به شکل تراشه و خراش روی هم انباشته می ‌شوند. پیشنهاد ما به شما خرید هات پلیت هایی است که دارای هردو رویه باشند. زیرا این نوع هات پلیت ها میانگین دمای یکنواخت را فراهم می ‌کنند، به راحتی تمیز می ‌شوند، به راحتی آسیب نمی بینند.

حداکثر وزن قابل تحمل هات پلیت آزمایشگاهی

اگر از فلاسک های بزرگ یا بطری های شیشه ای 2 لیتری در هات پلیت خود استفاده می‌کنید، اولین هات پلیتی را که صرفاً به اندازه کافی بزرگ است، خریداری نکنید. یک هات پلیت آزمایشگاهی ممکن است از نظر فیزیکی به اندازه کافی بزرگ باشد اما نتواند بزرگترین ظروف آزمایشگاهی شما را در خود نگه دارد. بنابراین هنگام خرید هات پلیت آزمایشگاهی با بررسی ظرفیت وزنی آن، از استحکام و مقاومت آن ها در برخورد با ظروف مختلف آزمایشگاهی اطمینان حاصل نمایید.

توان الکتریکی و ولتاژ دستگاه هات پلیت

برای انتخاب هات پلیت آزمایشگاهی باید معیار دیگری را نیز مد نظر قرار دهید که توان الکتریکی ولتاژ بالا یا پایین آن است. توان الکتریکی بالاتر به این معنی است که می توان حجم مشخصی از محلول را با سرعت بیشتری گرم کرد. در صورتی که در محل کار به سرعت بالاتری برای کار نیاز دارید و حجم کاری شما بالاست به دنبال هات پلیتی با توان الکتریکی بالاتر باشید.

قیمت هات پلیت آزمایشگاهی

قیمت هات پلیت آزمایشگاهی به نسبت سایر تجهیزات داخل آزمایشگاه بالا نیست و می توان آن را یکی از دستگاه های مقرون به صرفه آزمایشگاه دانست. امروزه در بازار ایران تولیدکنندگان داخلی و خارجی با یکدیگر برای فروش هات پلیت آزمایشگاهی در رقابتند. این موضوع در قیمت گذاری این دستگاه تاثیر بسیار بالایی دارد و طبیعتا به دلیل سیاست های واردات و گمرکی کشور انواع هات پلیت خارجی از قیمت های بالاتری نسبت به رقبای ایرانی برخوردار هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش هات پلیت 

تا به این جا سعی کردیم تمامی نکاتی که باید پیش از خرید دستگاه هات پلیت در نظر بگیرید را برایتان بازگو کنیم. اما یکی از مهم ترین نکات دقت به گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه است. هات پلیت یک دستگاه پر مصرف در آزمایشگاه بوده و در صورتی خرابی آن احتمالا کار آزمایشگاه برای مدت زیادی عقب خواهد ماند بنابراین انتخاب یک دستگاه با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

یونیت به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی به شما اطمینان می دهد که در صورت بروز مشکلات فنی در دستگاه ها، شما را در مسیر استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات یاری رسانده و از خرید شما پشتیبانی می کند.

کوره آزمایشگاهی چیست؟

کوره آزمایشگاهی جزو پرکاربردترین و حساس ترین دستگاه های مورد نیاز آزمایشگاه های عمومی و تخصصی بوده که وظیفه اصلی آن تامین گرمایش و یکنواخت سازی حرارت است. از این دستگاه جهت سوزاندن کامل مواد، ذوب برخی از فلزات و خاکستر گیری استفاده می شود.

راهنمای خرید کوره آزمایشگاهی

متنوع بودن کوره های آزمایشگاهی، امکان انتخاب را برای کاربر سخت کرده است؛ چرا که هر کدام برای محیطی مناسب هستند. به همین دلیل در این بخش به بررسی انواع کوره آزمایشگاهی می پردازیم که خواندن آن را به هر خریداری توصیه می کنیم.

انواع کوره های آزمایشگاهی

یکی از مهم ترین مواردی که پیش از خرید کوره باید به آن توجه کنید نوع کوره آزمایشگاهی می باشد. کوره ها با توجه به انواع متنوعی که دارند ممکن است کاربرد متفاوتی داشته باشند. بنابراین آشنایی با انواع آن ها خارج از لطف نخواهد بود.

کوره الکتریکی آزمایشگاهی چیست؟

کوره الکتریکی آزمایشگاهی با انرژی برق کار می کند و در این کوره ها، وظیفه تامین گرمایش بر عهده المنت ها بوده که قدرت گرمایشی بالایی دارند. المنت های کاربردی در بخش های کناری و سقف دستگاه نصب شده اند. کوره های آزمایشگاهی الکتریکی گزینه ای مناسب برای ذوب و خاکستر کردن برخی مواد هستند و نیز از آن ها جهت ساخت لایه های نازک شیشه، انواع سرامیک و لحیم کاری استفاده می شود. در ساخت بدنه این دستگاه ها از متریال های مقاومی استفاده شده که با رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشش داده شده اند.

کوره مایکروویو آزمایشگاهی چیست؟

این نوع کوره، گرمایش نمونه ها را با امواج مایکروویو تامین می کند. از آنجایی که در این آتشدان جهت کنترل دمای دستگاه، به احتراق نیاز نیست، کاربر کنترل بیشتری روی دستگاه خواهد داشت که نتیجه آن یکنواختی دما است.

کوره لوله ای آزمایشگاهی چیست؟

کوره لوله ای نیز با انرژی الکتریکی تغذیه می شود و معمولاً در مواردی که به سنتز و تصفیه ترکیبات ارگانیک و غیرارگانیک نیاز باشد بیشتر استفاده می شود. این کوره بگونه ای طراحی شده که توسط سیم پیچ های حرارتی، حفره ای ایجاد می شود که داخل یک ماتریس عایق جای گرفته است. کنترل دمای این کوره، به عهده یک پس نورد از ترموکوپل می باشد.

حالا با آشنایی با انواع کوره ها می توانیم بگوییم که بیش از 70 درصد راه انتخاب صحیح و خرید کوره آزمایشگاهی را طی کرده ایم.

قیمت کوره آزمایشگاهی

قطعاً قیمت کوره آزمایشگاهی پس از انواع آن، اولین معیاریست که قبل از خرید کوره آزمایشگاهی توسط مشتری، بررسی می شود. هر فردی دنبال دستگاهی بوده که کیفیت لازم را داشته و از لحاظ قیمت نیز به صرفه باشد. اما قیمت این دستگاه ها چگونه تعیین می گردد و از کجا باید بدانیم قیمت آن ها با کیفیتی که دارند متناسب است؟ اول از همه باید به محدوده دمایی و حجم محفظه آن دقت کرد. هر چقدر سطح حرارت گسترده تر بوده و حجم محفظه بیشتر باشد، راندمان کاری افزایش یافته و قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. برند دستگاه، شرکت سازنده، قطعات کاربردی و کیفیت ساخت نیز روی قیمت تاثیر دارند، اگر کوره آزمایشگاهی و قطعات آن جزو برندهای معروف باشند، حتماً قیمت آن نسبت به دستگاه هایی که در ساخت آن ها از قطعات مرغوبی استفاده نشده گران تر خواهد بود.

قیمت کوره آزمایشگاهی دست دوم

گاهی برخی افراد به اشتباه به سمت خرید کوره آزمایشگاهی دست دوم می روند تا هزینه های خود را مدیریت کنند، اما این کوره ها مدت زمان زیادی استفاده شده اند و احتمالاً روی قطعات اصلی آن ها، تعمیرات صورت گرفته است. پس ریسک را کنار بگذارید و با خرید دستگاهی مناسب، از آن با یک عمر بازدهی استفاده کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش کوره آزمایشگاهی 

کوره آزمایشگاهی نیز همانند هر تجهیزات پر مصرف دیگری نیاز درد که یک گارانتی خوب و معتبر داشته باشد تا در صورت خرابی دستگاه بتوان از آن استفاده کرد. زیرا با توجه قیمت نسبتا بالای این دستگاه آزمایشگاهی نمی توان ریسک تعمیر آن توسط افراد نابلد را به جان خرید. بناباین حتما پیش از خرید دستگاه از گارانتی آن مطمئن شوید.

یونیت، بزرگترین فروشگاه آنلاین تجهیزات آزمایشگاهی، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با مطالعه اطلاعات کاتالوگی محصولات و اطلاع از معتبرترین گارانتی ها، بهترین کوره آزمایشگاهی را برای خود انتخاب کرده و بدون نیاز به مراجعه حضوری آن را درب مطب تحویل بگیرید.


مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت