مشاوره خرید و قیمت قلم دایکال، اندومتر

قلم دایکال دندانپزشکی چیست؟

قلم دایکال یکی از پرکاربردترین ابزارهای دندانپزشکی است. از این قلم برای پخش کردن و کار کردن با مواد دایکال بر روی دندان استفاده می شود. از طرفی کار کردن با قلم دایکال بسیار ساده است. این ابزار به راحتی و در مدت زمان کوتاهی به صورت خودکار تمیز می شود. بنابراین جای نگرانی در خصوص استریل کردن آن وجود ندارد. این قابلیت مانع از ابتلای بیماران به انواع عفونت ها می شود.

کاربرد قلم دایکال

این ابزار به منظور مخلوط کردن، قرار دادن و پخش کردن ماده دایکال روی دندان مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد دیگر این قلم قابلیت استفاده از آن به عنوان برنیشر (براق کننده) است. البته اغلب از این قلم به تحت عنوان برنیشر کوچک یاد می کنند. در نهایت قلم دایکال با طراحی کاربردی، جنس مطلوب و ماندگاری بالا در فرایندهای گوناگون دندانپزشکی کاربرد دارد.

راهنمای خرید قلم دایکال دندانپزشکی

یکی از اولین نکاتی که باید هنگام خرید قلم دایکال دندانپزشکی به آن توجه کنید این است که براساس استانداردهای بین المللی ساخته شده باشد مانند ISO 9001 و ISO 13485. زیرا کسب این استانداردها نشان از کیفیت مطلوب این ابزار دارد. از طرفی نشان می دهد که ایمنی این قلم در سطح جهانی مورد تایید قرار گرفته است.

دومین نکته جنس فولاد ضد زنگ است. این موضوع در 90% قلم دایکال ها رعایت شده است اما نیاز است که باز هم از وجود آن مطمئن شوید. قلم دایکالی که از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده باشد در برابر ضربه، آب و رطوبت مقاوم بوده و عمر مفید طولانی تری خواهد داشت. بنابراین اصلا این مورد را فراموش نکنید.

قیمت قلم دایکال دندانپزشکی

قلم دایکال دندانپزشکی از دسته اینسترومنت های ظریف و خوش ساخت دندانپزشکی است که نسبت به سایر قلم ها طراحی کمی خاص تر دارد. همین موضوع می تواند باعث شود که در برخی برندها قیمت این محصول از محصولات مشابه خودش بالاتر باشد. اما همچنان از دسته اینسترومنت های گران قیمت محسوب نمی شود و می توان خیلی راحت انواع آن را با قیمت های مناسب پیدا کرد. بدیهی است که قلم های ساخت ایران و یا کشورهای همسایه مانند پاکستان به دلیل قوانین گمرکی از قیمت پایین تری نسبت به انواع خارجی آن برخوردار هستند.

اندومتر دندانپزشکی چیست؟

گیج انگشتی یا اندومتر انگشتری یکی از ابزارهای مورد استفاده در دندانپزشکی به منظور اندازه گیری و مشخص کردن مقیاس طول فایل ها، ریمرها و سایر وسایل و مواد، بر حسب میلی متراست. از جمله ویژگی های این ابزار عبارت است از راحتی در استفاده، اندازه گیری دقیق و اندازه گیری دقیق کانال ریشه. این ابزار به دلیل کوچک بودن این قابلیت را دارد تا اینسترومنت های کوچک را که باید اندازه آن ها را برحسب میلی متر عنوان کرد، به طور دقیق اندازه گیری کند.

راهنمای خرید اندومتر دندانپزشکی

حلقه انگشتری روی اندومترها معمولا انعطاف پذیر بوده و مناسب با هر سایز انگشتی می توان از آن استفاده کرد. نکته مهمی که در هنگام خرید اندومتر باید به آن توجه کنید برجسته بودن اعداد روی آن می باشد تا در دستگاه های استریل و یا اتوکلاو اعداد و مقیاس های روی آن از بین نرود و بتوانین سالیان طولانی از آنها استفاده کنید.

این اینسترومنت در عین سادگی باید دارای وزن بسیار کمی باشد. زیرا گاهی لازم است که دندانپزشک آن را روی انگشتش در ساعات زیادی احساس خستگی نکند.

قیمت اندومتر دندانپزشکی

برای خرید اندومتر دندانپزشکی باید حتما به ضخامت آن توجه نمود. همان طور که در بالا اشاره شد انواع اندومتر با توجه به ضخامت های متفاوت آن دسته بندی می شود و پزشکان می توانند با توجه به قیمت و انواع مختلف آن بسته به نیاز خود به صورت عمده و تکی آن را خریداری کنند. بنابراین می توان گفت که ضخامت یکی از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت اندومتر دندانپزشکی است. هرچه این میزان بیش تر باشد، اندومتر قیمت بالاتری خواهد داشت.

کارشناسان ما در یونیت 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص انواع ابزار و تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی هستند. شما می توانید به صورت آنلاین و یا تلفنی با آن ها در ارتباط باشید تا شما را در فرآیند انتخاب و خرید انواع اینسترومنت ها یاری کنند.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت
selective product