مشاوره خرید و قیمت دسته بیستوری، سرنگ، پروب

دسته تیغ بیستوری چیست؟

نیشتر و یا اسکالپل نوعی از تیغ جراحی می باشد که بسیار برنده است و برای جراحی های بدن و کالبد شکافی کاربرد دارد . اسکالپل ‌ها امکان دارد یک بار مصرف یا از جنس استیل ضد زنگ باشند. تیغه ی بعضی از آن‌ ها را می ‌توانیم تعویض کنیم ولی برخی دیگر قابلیت تعویض ندارند ولی می ‌توانیم آن ‌ها را تیز کنیم. به این ابزار در زبان فرانسوی بیستوری نیز گفته می شود. دسته بیستوری دسته ای است که برای نگه داشتن تیغ جراحی از آن استفاده می شود.

راهنمای خرید دسته بیستوری

همان طور که گفتیم دسته بیستوری نوع تیغ جراحی است که در جراحی های عمیق بدن مثل کالبد شکافی استفاده می شود. تیغ های بیستوری در شکل های گوناگون جهت مصرف های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . هر تیغ بیستوری جهت راحتی و امنیت در استفاده، باید روی یک دسته بیستوری قرار گیرد. دسته بیستوری همانند تیغه ‌های بیستوری در سایزها و اشکال گوناگون موجود می باشد بنابراین پیش از خرید آن ها باید با انواع مختلفشان آشنا شوید.

انواع دسته تیغ بیستوری 

دسته تیغ بیستوری که برای قرار دادن تیغ بیستوری از آن استفاده می ‌شود ، در جراحی‌ ها ، برای ایجاد برش ظریف روی بافت و برای شکاف دادن و به صورت کلی هرکاری که نیاز به تیغ بیستوری دارد، استفاده می‌شود. دسته تیغ شماره ی 3 که به صورت نازک ساخته شده است، قابل استفاده برای تیغ بیستوری 10،11،12 و15 می باشد . دسته تیغ 10 برای باز کردن پوست از آن استفاده می شود. دسته تیغ 11 برای ایجاد برش های عمیق در بافت های ظریف کاربرد دارد. در جراحی های عروقی نیز از آن استفاده می شود . دسته تیغ 12 برای جراحی گوش مورد استفاده قرار می گیرد. دسته تیغ 15 به دلیل ظرافت و تیغ کوچکی که دارد برای برش های ظریف پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. برای جا انداختن و درآوردن تیغ از سوزن گیر یا قیچی کمک بگیرید.

پس به طور کلی تیغه ‌ها و دسته‌ ها، سایزهایی مختلفی دارند بنابراین بسته به عمق ناحیه ی عمل، باید بیستوری انتخاب شود. برای نمونه های کوچک دسته ی بیستوری شماره ۳، از رایج ‌ترین دسته ها در ست جراحی می ‌باشد. تیغه ی شماره ۱۱ نیز عمدتاً به منظور ایجاد کردن شکافی کوچک بکار می‌ رود و در عملیات حجامت هم کاربرد دارد.

قیمت دسته بیستوری

در دسته بیستوری ها تنوع زیادی وجود ندارد و حتی میان دو نوع مختلف آن نیز اختلاف قیمت چندانی مشاهده نمی شود. عاملی که بیش ترین تاثیر را در تعیین قیمت دسته بیستوری دارد، شرکت سازنده آن است. هرچند که به طور کل این ابزار گران قیمت نیستند اما قیمت آن ها در هر شرکت با توجه به سیاست های قیمت گذاری آن ها متفاوت خواهد بود.

تیم متخصص فروشگاه تجهیزات و ابزارآلات یونیت همواره در تلاش است تا با ارائه خدمات مناسب و مورد احتیاج مشتریان همچون مشاوره خرید تجهیزات و مواد ازمایشگاهی، تجهیزات مطب ها و کلینیک ها و ابزار آلات جراحی نیاز آن ها را به تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی مرتفع سازد پس چنانچه قصد خرید ابزار آلات جراحی را دارید همین حالا با کارشناسان یونیت تماس بگیرید، تمامی سوالات و ابهامات خود را برطرف کرده و سپس نسبت به خرید مناسب ترین ست اقدام کنید.

سرنگ تزریق دندانپزشکی چیست؟

سرنگ تزریق دندانپزشکی یک وسیله پزشکی است که برای تزریق داروها به طور مستقیم در دهان بیمار استفاده می شود. این یک دستگاه کوچک و دستی است که شبیه سوزن زیرپوستی است اما به طور خاص برای استفاده در مطب دندانپزشکی طراحی شده است.

سرنگ تزریق دندانپزشکی معمولا از یک بشکه پلاستیکی، یک پیستون فلزی و یک درپوش لاستیکی تشکیل شده است. بشکه به گونه ای طراحی شده است که مقدار از پیش تعیین شده دارویی را که قرار است به دهان بیمار تزریق شود، نگه می دارد. پیستون فلزی برای فشار دادن دارو از بشکه به داخل دهان بیمار استفاده می شود. درپوش لاستیکی برای ایجاد یک مهر و موم محفوظ بین بشکه و پیستون استفاده می شود و اطمینان حاصل می کند که دارو تا زمانی که آماده استفاده شود در بشکه باقی می ماند.

راهنمای خرید سرنگ تزریق

سرنگ های تزریقی در دندانپزشکی انواع متفاوتی دارند که طبیعتا کار تمامی آن ها تزریق مواد بی حسی و یا دارو به بیمار است. اما آن ها در مکانیزم عملکرد و نحوه تزریق با یکدیگر متفاوت هستند که باعث شده است تا هرکدام برای کار در یک ناحیه به خصوص مناسب باشند. بنابراین پیش از خرید سرنگ تزریق دندانپزشکی کافیست با انواع آن ها آشنا باشید.

سرنگ کارپول

سرنگ تزریق دندانپزشکی در انواع روش های دندانپزشکی از جمله بی حسی موضعی، ترمیم دندان و کانال ریشه استفاده می شود. آنها همچنین برای تجویز داروهایی برای درمان بیماری پریودنتال، التهاب لثه و سایر عفونت های دهان استفاده می شوند.

سرنگ تزریق فلزی

استفاده از سرنگ تزریق فلزی دندانپزشکی مهارتی است که نیاز به دقت و صبر زیادی دارد. مهم است که برای یادگیری تکنیک مناسب و رعایت پروتکل های ایمنی وقت بگذارید. انجام این کار باعث می شود که این روش موفقیت آمیز باشد و بیمار ایمن و راحت باشد. بنابراین توصیه ما این است که اگر در کار خود تازه وارد هستید، به سراغ این سرنگ ها نروید.

سرنگ تزریقی کمرشکن

در این نوع از سرنگ ها با کشیدن دسته سرنگ به عقب می توان قسمت میانی یا همان کمر سرنگ را خم نمود و کارتیج بی حسی را وارد آن کرد و سپس سرنگ را به حالت اولیه بازگردانده می شود و آماده تزریق می گردد.

نکته مهم و برتری این سرنگ در مقایسه با برخی سرنگ ها تزریق دارای قابلیت آسپیره کردن می باشد که با تعبیه شدن دو دسته برای سنگ این قابلیت برای دندانپزشک به ارمغان آمده تا بتواند به راحتی در ابتدای تزریق آسپیره انجام دهد. در صورتی که دسته سرنگ به عقب کشیده شود و درون شرنگ خون دیده شود یعنی ترزیق درون رگ درحال انجام هست و می بایست ناحیه تزریق عوض شود. سرنگ تزریق کمرشکن از محبوب ترین و پرکاربردترین سرنگ های تزریق است.

قیمت سرنگ تزریق دندانپزشکی

نوع سرنگ ها در قیمت آن ها تاثیر زیادی نمی گذارد به طور مثال سرنگ تزریق فلزی ساده و کمرشکن تولیدی یک شرکت یکسان قیمتی شبیه یا بسیار نزدیک به هم دارند. موردی که بیش ترین تاثیر را در قیمت سرنگ تزریق دندانپزشکی می گذارد طبیعتا حجم آن است. هرچه گنجایش سرنگ بیش تر باشد، ابعاد آن بزرگ تر و در نتیجه قیمت بالاتری خواهد داشت.

پروب دندانپزشکی چیست؟

برای بررسی عمق پاکت پریودنتال بر حسب میلی متر از ابزاری به نام پروب دندانپزشکی استفاده می شود. پروب را شاید بتوان به ‌عنوان یک خط کش در اندازه‌گیری عمق پاکت لثه در نظر گرفت. عمل پروبینگ نیز توسط همین وسیله با نام پروب انجام می‌شود که نوک نیزی دارد و به طور کلی به کار کردن با این ابزار پروبینگ می گویند.

راهنمای خرید پروب دندانپزشکی

پروب یک ابزار کاربردی در دندانپزشکی است که بیشتر برای بررسی عمق پاکت لثه استفاده می‌ شودو دارای درجات مختلفی بر حسب میلیمتر تنظیم بندی شده‌اند. درجه ‌بندی این ابزار دندانپزشکی، تعیین‌کننده کاری است که قرار است روی دندان انجام شود به‌عنوان ‌مثال جرم‌گیری و پلنینگ ریشه یا جراحی‌های عمیق. برای آن که بتوانید پروب مناسب برای کار خود را پیدا کنید لازم است ابتدا با انواع آن آشنا شوید.

انواع پروب

انواع پروب دندانپزشکی را می توان به ۴ گروه تقسیم ‌بندی کرد.

CP15 که North Carolina گروه اول پروب های دندانپزشکی هستند. این پروب ها دارای یک سر فعال مدرج شده به‌اندازه 1 تا 15 میلی‌متر بوده که برای تشخیص عمق پاکت پریودنتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع دوم پروب دندانپزشکی ویلیامز است که دارای اندازه‌های ۱ تا ۱۰ میلی‌متر است و در تشخیص عمق پاکت پریودنتال کاربرد دارد.

نوع سوم یا CP12 که OMSنیز در برخی شرکت‌های سازنده نام‌گذاری شده است همانند دیگر نوع ها در معاینه و تشخیص بیماری پریودنتال کاربرد دارد. تقسیم‌بندی این مدل با فاصله 3 میلی‌متری است که باعث می‌شود تا عدد 12 را نمایش دهد. و در نهایت نوع چهارم پروب نابر بوده که دارای طراحی خمیده است. نحوه عملکرد این پروب به‌صورت نفوذ عرضی در نواحی بین ‌ریشه‌ای است. به یاد داشته باشید که در نهایت هریک از این اینسترومنت ها کمک می‌کنند تا بیماری پریودنتال زودتر تشخیص داده شود و از آسیب جدی به دندان که همان ازدست ‌دادن آن است جلوگیری شود.

قیمت پروب در دندانپزشکی

پروب های دندانپزشکی ابزاری ساده و مهم برای حفظ سلامت پریودنتال بیمار بوده و وجود حداقل یک نوع از آن ها در هر مطب دندانپزشکی ای واجب است. قیمت یکی از عوامل تاثیرگذار در هنگام خرید ابزار دندانپزشکی است. اما چه فاکتورهایی در تعیین قیمت موثرند؟ مهم ترین عامل مانند هر ابزار دیگری شرکت سازنده پروب دندانپزشکی است. هرچه این شرکت معتبرتر و شناخته شده تر باشد، محصولات آن کیفیت و قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

امروزه شما می توانید در کنار گزینه های خارجی، از محصولات شرکت های پاکستانی و ایرانی با قیمت های نسبتا بهتر استفاده کنید. یونیت در طی فرآیند خرید پروب و تمامی اینسترومنت های دندانپزشکی در کنار شماست تا بتوانید خریدی سریع، راحت، ایمن و با بهترین قیمت داشته باشید.


مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت
selective product