مشاوره خرید و قیمت استوتوم و بن اکسپندر

استئوتوم چیست؟

استئوتوم ها ابزارهای جراحی هستند که برای بهبود کاشت ایمپلنت های دندانی مورد استفاده قرار می گیرند و وظیفه برش یا تغییر شکل استخوان را برعهده دارند. نام این اینسترومنت از 2 کلمه لاتین Osteo به معنی استخوان و Tome به معنی برش ساخته شده است.

راهنمای خرید استئوتوم دندانپزشکی

استئوتوم یکی از اینسترومنت های تهاجمی دندانپزشکی است که خرید آن ممکن است گاهی چالش برانگیز باشد زیرا بسیاری از افراد با این اینسترومنت آشنایی کافی را نداشته و گاهی حتی آن را با چیزل اشتباه می گیرند. اگر قصد خرید استئوتوم دندانپزشکی را دارید با ما همراه شوید.

آیا استئوتوم همان چیزل است؟

یکی از سوالات متداولی که مطرح می شود این است که آیا استئوتوم و چیزل یکی هستند؟ واژه چیزل از ریشه فرانسوی به معنی بریدن گرفته شده است و تشابه زیاد این دو اینسترومنت به یکدیگر باعث به وجود آمدن این سوال شده است. حقیقت این است که این 2 ابزار کاربردها و حتی شکل ظاهری بسیار شبیه به هم دارند و در بسیاری از موارد می توانند به جای یک دیگر مورد استفاده قرار بگیرند. اما تفاوت های جزئی ای در طراحی و سایز دسته و تیغه دارند. علاوه بر آن استئوتوم ها ابزاری با 2 تیغه برنده هستند در حالیکه چیزل ها فقط یک طرف تیغه آن ها تیز و برنده است.

انواع استئوتوم دندانپزشکی

فكي بالی اولین نوع استئوتوم ها می باشد. شكل این مدل یک سری بلند و مستقیم با لبه ای خمیده (کرو) دارد و دسته آن استوانه ای و بلند طراحی شده است. نوع دیگری از استئوتوم ها، استئوتوم رینوپلاستی است. این استئوتوم مخصوص کار بر روی ناحیه کازال طراحی شده است. طول این ابزار 18 سانتی متر است. این ابزار با 4 سایز متفاوت تیغه تولید می شود.

استئوتوم صاف جهت لیفت کردن سطح زیرین سینوس ماگزیلاری استفاده می شود. تیغه این اینسرومنت در 4 سایز 11،10،7 و 13میلی متری تولید می شود. میله نگهدارنده نیز 4 سایز مختلف دارد. و در آخر نوبت به استئوتوم خلفی یا آفست می رسد. این مدل کاربردی مانند استئوتوم صاف دارد با این تفاوت که میله آن خمیده است و در 5 سایز مختلف عرضه می شود.

همانطور که دیدید کاربرد و اندازه استئوتوم ها کاملا به نوع آن ها بستگی دارد. بنابراین باید حتما پیش از خرید استئوتوم دندانپزشکی به نوع آن و کاربردش برای خودتان توجه کنید.

قیمت استئوتوم دندانپزشکی

استئوتوم ها هم به صورت تکی و هم به صورت ست به فروش می رسند. در ست های استئوتوم ممکن است چند عدد از یک نوع و یا از هر نوع استئوتوم موجود باشد که شما باید بنا به نیازتان آن ها را تهیه کنید. بدیهی است که انواع ست استئوتوم ها قیمت بالاتری داشته باشند اما در نهایت خرید ستی آن ها به صرفه تر از تهیه آن ها به صورت تکی می باشد. استئوتوم ابزاری نسبتا گران قیمت و بسیار تخصصی است. بنابراین اگر در حوزه کاری خود به آن نیاز دارید اصلا در مورد قیمت آن تعلل نکنید.

بن اکسپندر دندانپزشکی چیست؟

از بن اکسپندر یا بسط دهنده دهان برای بیش تر کردن عرض استخوان با استفاده از عمل فشرده سازی و گسترش استخوان جهت جا دادن ایمپلنت در آن استفاده می شود. این اینسترومنت در دو نوع سر کج و سر صاف تولید می شود. این ابزار در سایزهای سری مختلفی از 2.2 میلی متر تا 4.7 میلی متر تولید می شود. بن اکسپندر نیز از استیل ضدزنگ ساخته می شود و در طول زمان یا در دستگاه اتوکلاو تغییر رنگ نمی دهد.

در زمان کاشت ایمپلنت طول استخوان باید به اندازه ای باشد که ایمپلنت دندانی را پوشش دهد و در فک پایین ۲ میلیمتر با کانال عصب تحتانی فکی فاصله داشته باشد. فاصله با کانال به این منظور است که متراکم شدن استخوان در زیر ایمپلنت دندانی فشاری به کانال نیاورد.

راهنمای خرید بن اکسپندر

خرید بن اکسپندر مختص کسانی است که به صورت تخصصی در حوزه ایمپلنت های دندانی فعالیت می کنند. اگر شما از این دسته از دندانپزشکان هستید، این مطلب برای شماست. یکی از اصلی ترین نکاتی که باید پیش از خرید بن اکسپندر تعیین کنید، نوع درمانی است که برای بیمار در نظر گرفته اید.

نوع درمان در همه بیمار ها متفاوت است و شبیه به هم نیست بعضی از بیماران احتیاج به اکسپندر فک بالا و بعضی هم احتیاج به اکسپندر فک پایین دارند. در ادامه به مواردی که نشان می دهد شما به اکسپندر کدام فک نیاز دارید اشاره خواهیم کرد. اکسپندر فک بالا زمانی استفاده می شود که بین فک و کام بالا نیاز به پهن شدن دارد و برای فک پایین نیز زمانی به کار می رود که دندانها دچار ازدحام شده باشند ولی اکسپندر فک پایین باعث پهن شدن فک نمی شود.

بن اکسپندر سر کج یا سر صاف؟

استئوتوم ها در دو نوع سر صاف و سر کج طراحی و تولید می شوند که که هر کدام در نواحی به خصوصی به کار می روند. از استئوتوم های سرکج بیش تر برای دندان های به کار برده می شود که دسترسی به آن ها دشوار تر است. توصیه ما به شما تهیه هر دو نوع این استئوتوم هاست تا در صورت نیاز بتوانید از آن ها استفاده کنید.

قطر سری بن اکسپندر

بن اکسپندرها در قطرهای مختلفی تولید می شوند تا بتوانند استخوان را به اندازه مورد نیاز بسط بدهند. سری های قطور تر برای جراحی های استفاده می شوند که نیاز به فضای گسترده تری برای عمل دارند و از سری های نازک تر برای بسط های کوچک تر بهره می برند. بنابراین باید پیش از خرید بن اکسپندر به قطر سری آن نیز توجه ویژه ای داشته باشید. در صورتی که تنها توانایی یا قصد خرید یک بن اکسپندر را دارید، پیشنهاد می کنیم قطرهای کوچک تر را خریداری کنید. زیرا با آن ها می توان حفره های بزرگ تر نیز ایجاد کرد.

قیمت بن اکسپندر در دندانپزشکی

می توانیم بگوییم که تمامی عوامل بالا در تعیین قیمت بن اکسپندر دندانپزشکی موثر هستند. هرچه قطر سری یک بن اکسپندر بزرگ تر باشد، قیمت آن بالاتر است. از طرفی بن اکسپندرهای سرکج به دلیل داشتن طراحی خاص تر و کارایی ویژه قیمت گران تر از انواع سر صاف هستند. در نهایت انتخاب نوع بن اکسپندر بر عهده شما و نیازتان خواهد بود اما برای خرید آن دو گزینه پیش رو دارید. اگر به دنبال ابزاری با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب تری هستید، می توانید بن اکسپندر خود را از میان شرکت های ایرانی و پاکستانی انتخاب کنید. اما اگر دنبال جنس خارجی هستید، می توانید با هزینه بیش تر انواع اروپایی آن را خریداری کنید.

فروشگاه یونیت دارنده بزرگ ترین مجموعه تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی می باشد که با خرید از آن می توانید از مزایای ارسال اول رایگان، پشتیبانی 16 ساعته، ارسال سریع و همچنین خرید با قیمت کارخانه بهره مند خواهید شد.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت
selective product