مشاوره خرید و قیمت اباتمنت

راهنمای خرید و انتخاب اباتمنت ایمپلنت

اباتمنت ایمپلنت یکی از ۳ جزء اصلی ایمپلنت دندان است که از آن برای اتصال روکش دندان مصنوعی به فیکسچر یا پایه دندان ها استفاده می شود. این قطعه از می تواند از جنس زیرکونیا ، تیتانیوم ، طلا و … ساخته شود که این موارد از پرکاربردترین جنس مواد به کار رفته است. اگر شما هم به دنبال خرید و انتخاب اباتمنت ایمپلنت هستید، با ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اباتمنت ایمپلنت چیست؟

به طور کلی ایمپلنت از سه قسمت تشکیل می شود که عبارتند از پایه ایمپلنت یا فیکسچر که در سوراخ ایجاد شده برای اتصال و جوش خوردن به استخوان فک استفاده می شود، تاج دندان که روکش یا دندان مصنوعی یا بریچ باشد و اباتمنت که میان این دو قطعه قرار دارد.

ایمپلنت دندان از چند قسمت تشکیل می شود. یکی از این اجزا مهم آن، اباتمنت یا Abutment نام دارد که از این قطعه برای اتصال دو قسمت دیگر یعنی تاج و پایه ایمپلنت استفاده می شود. اباتمنت بعد از آن که فیکسچر با بهبود بافت استخوانی در جای خود قرار گرفت، بر روی پایه ایمپلنت پیچ می شود و تاج دندان را نگه می دارد. این قطعه می تواند انواع مختلفی داشته باشد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

انواع اباتمنت ایمپلنت

در مورد انواع اباتمنت ایمپلنت می توان گفت می تواند به ۲ نوع اباتمنت های سفارشی و اباتمنت های پیش ساخته شده که برای فردی که عملیات ایمپلنت را انجام می دهد ، تقسیم بندی شود. در نوع اباتمنت سفارشی، یک اباتمنت خاص متناسب با بیماری در لابراتوار توسط دندانپزشک سفارش داده می شود و دندانپزشک آن را با قالب فیکسچر لول به کمک ایمپرشن کوپینگ می سازد.

در نوع دوم که به صورت پیش ساخته هستند ، این نوع اباتمنت ها را استوک نیز می گویند که نسبت به اباتمنت های سفارشی ارزان تر بوده و معمولا در مواردی که اصلاحات پروتزی با استفاده از ایمپلنت های عادی و استاندارد قابل انجام است ، از آن استفاده می شود. این نوع از اباتمنت ایمپلنت با قالب های فیکسچر لول ساخته شده و استفاده از آن با زمان کمتری قابل انجام خواهد بود. به طور کلی می توان اباتمنت ها را از نظر نحوه اتصال به دسته های زیر تقسیم کرد:

اباتمنت پیچ شونده

در وسط پروتزهایی که روی اباتمنت قرار می‌گیرند سوراخ‌ هایی قرار دارد. از طریق این سوراخ‌ها، اباتمنت با پیچ به روکش متصل می‌شود.

اباتمنت سمان شونده

این دسته با چسباندن به تنه اصلی محکم می­‌شود؛ زیرا در این مورد سطح اباتمنت صاف است.

اتصالات اوردنچری

این نوع برای دست دندان و یا پارسیل محکم شده با ایمپلنت به کار می رود. این نحوه اتصالات مانند دکمه­‌های فشاری هستند که با مختصر فشاری جا رفته و یا جدا می ‌شوند.

از نظر جنس مواد سازنده ، می توان این قطعات را به انواع زیر نیز دسته بندی نمود که عبارتند از:

اباتمنت تیتانیومی

تیتانیوم یکی از پرکاربردترین جنس موادی است که با توجه به خواص و ویژگی های آلیاژ هایی که دارد، می تواند زیست سازگاری بسیار خوبی داشته و به صورت گسترده در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

اباتمنت زیرکونیومی

نوعی از اباتمنت های جدید هستند که بیشتر برای زیبا سازی و تکمیل فرآیند زیبایی استفاده می شوند. این نوع از اباتمنت ایمپلنت گزینه خوبی برای بازسازی زیرکونیومی یا سرامیکی هستند. همچنین از این نوع اباتمنت ها می توان برای جلوگیری از سایه افتادن در قسمت زیرین روکش ایمپلنت استفاده نمود. از دیگر موادی که برای ساخت اباتمنت ایمپلنت استفاده می شود می توان به فولاد ضد زنگ ، آلیاژ های طلا و … نیز اشاره نمود.

قیمت اباتمنت ایمپلنت

یکی از تاثیرگذارترین عوامل در قیمت اباتمنت ایمپلنت، شرکت سازنده آن است. امروزه شرکت های زیادی دست به تولید و فروش اباتمنت دندانپزشکی کرده اند که تقریبا بیش تر آن ها از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. در این میان اباتمنت های ساخت کشورهای به خصوصی از محبوبیت بالاتری برخوردارند. به طور مثال اباتمنت کره ای در بازار ایران طرفداران ویژه خود را دارد. همچنین این اباتمنت قیمت متوسط رو به بالایی دارد. انواع اباتمنت های آمریکایی جزو گران ترین اباتمنت های ایمپلنت می باشند.

قیمت اباتمنت باتوجه به نوع آن نیز می تواند متغیر باشد. قیمت اباتمنت سفارشی بالاست و در مواقعی که پیاده سازی اصلاحات پروتزی با ایمپلنت ‌های استاندارد امکان پذیر نیست، از آن‌ها استفاده می‌ شود. اما قیمت اباتمنت در ایمپلنت پیش‌ ساخته پایین تر از کاستوم اباتمنت است.

فروشگاه یونیت به عنوان یکی از بزرگ ترین عرضه کنندگان ابزار و وسایل ایمپلنت دندان این امکان را برای شما فراهم کرده است تا از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن اقدام به انتخاب و خرید اباتمنت کرده و آن را در اسرع وقت و با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت درب مطب خود تحویل بگیرید. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل و سوالی می توانید به صورت آنلاین و تلفنی با مشاوران مجرب یونیت در تماس باشید.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت
selective product