چه ارتباطی بین بهداشت دهان و حمله قلبی وجود دارد؟

از قدیم الایام این آگاهی وجود داشت که ارتباطی میان سلامت دندان و سلامت بدن وجود دارد. اما امروزه می توان به طور دقیق تری از ارتباط میان این دو صحبت کرد. 

گروهی از محققان دانشگاه میشیگان (Michigan Universityبه منظور بررسی ارتباط بین سلامت دهان و عوارض پس از حمله قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها بیش از دو هزار بیمار که در سال 2017 دچار حمله قلبی شده بودند را مورد بررسی قرار دادند. این بیماران براساس این که بین سال‌های 2016 تا 2018 مراقبت‌های پریودنتال یا مراقبت های مربوط به بهداشت دهان را دریافت کرده بودند یا نه دسته بندی شدند. 

ارتباط میان بهداشت دهان و حمله قلبی

نتیجه بررسی‌های انجام شده نشان داد افرادی که هیچ مراقبت دندانی نداشتند طولانی‌ترین مدت بستری شدن در بیمارستان را پس از حمله قلبی داشتند، اما بیمارانی که مراقبت‌های پریودنتال منظم دریافت کرده بودند، کوتاه‌ترین مدت بستری در بیمارستان و تعداد مراجعات پیگیری بیشتری را در ماه آینده داشتند؛ بنابراین محققان متوجه شدند که سلامت پزشکی و دندان ارتباط نزدیکی با هم دارند. بنابراین حفظ بهداشت دهان و دندان می تواند تا حد زیادی از زمان مراقبت های بعد از حمله قلبی بکاهد. 

با این که این تحقیقات منتشر شده در مجله the American Dental Association دقیقا مشخص نکرد که چه عاملی باعث می شود تا این ارتباط به وجود بیاید اما به طور کلی مهر تائیدی بر اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان می زند. این گروه تحقیقاتی تاکید می کنند که همانطور که اشتباه و خطا در اعمال پزشکی می تواند به سلامت انسان آسیب بزند، حفظ سلامتی دندان ها نیز می تواند از بسیاری بیماری جلوگیری کند یا روند بهبود آن ها را سرعت ببخشد. 

منبع: مقاله People who receive periodontal care have better outcomes after heart attack, study finds وب سایت sciencedaily در تاریخ 15 سپتامبر 2022

 

ساکشن دندانپزشکی؛ از نحوه استفاده تا نگهداری از آن

ساکشن دندانپزشکی؛ از نحوه استفاده تا نگهداری از آن

دستگاه ساکشن دندانپزشکی یکی از مهمترین تجهیزات لازم در یک مطب دندانپزشکی است و کاربرد اصلی آن کاهش و یا از بین بردن آلودگی بین بیمار و دندانپزشک از طریق موتور و سیستم آسپیراسیون است.

گونه جدیدی از باکتری های دخیل در پوسیدگی دندان کشف شدند

گونه جدیدی از باکتری های دخیل در پوسیدگی دندان کشف شدند

پوسیدگی، شایع ترین بیماری مزمن در کودکان و بزرگسالان در ایالات متحده و در سراسر جهان است. اکنون دانشمندان موفق به کشف باکتری جدیدی شده اند که می تواند سرعت و قدرت پوسیدگی را تا چندین برابر افزایش دهد.

تفاوت RVG و فسفرپلیت چیست؟ کدام بهتر است؟

تفاوت RVG و فسفرپلیت چیست؟ کدام بهتر است؟

امروزه حدود 40 درصد از دندانپزشکان از سیستم های RVG و فسفرپلیت برای انجام رادیولوژی دندان استفاده می کنند و دستگاه های رادیوگرافی قدیمی کم کم طرفداران خود را در جامعه دندانپزشکی از دست می دهند.

همه چیز در مورد اتوکلاو و نکاتی برای خرید آن

همه چیز در مورد اتوکلاو و نکاتی برای خرید آن

اتوکلاو که از دو کلمه اتو (auto) به معنای خودکار و کلویس (clavis) به معنای کلید تشکیل شده است امروزه از اساسی ترین و مهم ترین وسایل مطب های دندانپزشکی هستند به شرطی که درست انتخاب و خریداری شوند. بیایید اول کمی با این دستگاه آشنا شویم. 

انکوباتور و آون آزمایشگاهی؛ بررسی کارکرد و تفاوت آن‌ها

انکوباتور و آون آزمایشگاهی؛ بررسی کارکرد و تفاوت آن‌ها

انکوباتور و آون آزمایشگاهی دو دستگاه با تفاوت های زیادی هستند که از نظر ظاهری ممکن است باهم اشتباه گرفته شوند. در این مقاله به بررسی تفاوت ها و کارکرد هر یک از آن ها پرداخته ایم.