ارتباط آلودگی خاک با بیماری قلبی را جدی بگیرید

مطالعات جدید نشان می دهند که فلزات سنگین، آفت کش ها و پلاستیک های موجود در خاک می تونند برای سلامت قلب انسان مضر باشند. آن ها این آلودگی را از آلودگی هوا خطرناک تر می دانند زیرا با چشم قابل روئت نیست. پروفسور Thomas Munzel، نویسنده این مقاله و عضو تحقیقاتی مرکز پزشکی دانشگاه Mainz آلمان گفت: خطر آلودگی خاک نسبت به هوای آلوده برای سلامتی انسان، کم تر قابل مشاهده است. اما شواهد در حال افزایش نشان می دهد که آلاینده های موجود در خاک ممکن است از طریق مکانیسم های مختلفی از جمله التهاب و اختلال در ساعت طبیعی بدن به سلامت قلب و عروق آسیب بزنند. 

آمار نگران کننده این است که در هر سال حدود 9 میلیون از مرگ و میرها را می توان به آلودگی های هوا و آب و خاک نسبت داد و بیش از 60 درصد از این بیماری ها را، بیماری های مرتبط با قلب و عروق تشکیل می دهند. وی معتقد است که اگرچه آلودگی های قلبی عروقی به ویژه در کشورهای کم درآمد مشکل ساز است چرا که جمعیت آن ها به طور نا متناسبی در معرض این آلاینده های زیست محیطی قرار دارند، اما به دلیل جهانی شدن رو به رشد زنجیره تامین مواد غذایی و ورود این فلزات سنگین به میوه ها و سبزیجات، این موضوع برای تمامی دنیا یک تهدید بزرگ محسوب می شود. 

آلودگی های خاک

این گروه تحقیقاتی معتقدند که ما فقط در معرض یک نوع مشخصی از آلاینده ها قرار نداریم و در واقع باید تاثیر چندین آلاینده مختلف بر روی قلب و عروق بررسی شود. تا آن زمان استفاده از ماسک صورت، فیلتر کردن آب آشامیدنی و خرید مواد غذایی کشت شده در خاک سالم و مطمئن را پیشنهاد می دهند. 

اگر تا به امروز خطرات این آلاینده ها را جدی نگرفته اید بهتر است بدانید که ورود ذرات خاک و گرد و غبار از چین و مغولستان به ژاپن، میزان حمله قلبی و مراجعات به اورژانس را در این کشور 21 درصد افزایش داده است. 

منبع خبر: مقاله Scientists warn of links between soil pollution and heart disease وب سایت انجمن کاردیولوژی اروپا (escardio.org)

 

گلاس آینومر؛ کاربرد، مزایا و معایب

گلاس آینومر؛ کاربرد، مزایا و معایب

گلاس آینومر یک ماده ترمیمی شفاف و بی رنگ مخصوص ترمیم دندان های کودکان و گاهی بزرگسالان است. سمان گلاس آینومر اغلب برای آسیب‌ های وسیع دندان کاربرد نداشته و در عوض برای ترمیم موقتی در سطح ریشه و در زیر خط لثه‌ ها انتخابی ایده‌آل خواهد بود

آشنایی کامل با انواع نوار ماتریکس و وج دندانپزشکی

آشنایی کامل با انواع نوار ماتریکس و وج دندانپزشکی

ماتریکس (Matrix) در لغت به معنی محل قرارگیری یا محل پیدایش است. در دندانپزشکی از نوار ماتریس برای محدود کردن مواد ترمیمی بر روی دندان استفاده می شود.

تا به امروز قرص هایمان را اشتباه می خوردیم

تا به امروز قرص هایمان را اشتباه می خوردیم

وقتی قرصی را می خوریم، یک سفر طولانی و پرپیچ و خم در روده و معده را آغاز می کند تا به گردش خون ما برسد. این اتفاق در نهایت میفتد اما آیا وضعیت بدن ما در هنگام خوردن قرص تاثیری در این روند دارد؟

بعد از ایمپلنت دندان چه باید کرد؟

بعد از ایمپلنت دندان چه باید کرد؟

زمان لازم برای ریکاوری و مراقبت های بعد از ایمپلنت کاملا بستگی به تعداد دندان های ایمپلنت شده و بدن هر فردی دارد. اما راه هایی وجود دارند که می توان از طریق آن ها میزان درد بعد ایمپلنت را به حداقل رساند.

تفاوت RVG و فسفرپلیت چیست؟ کدام بهتر است؟

تفاوت RVG و فسفرپلیت چیست؟ کدام بهتر است؟

امروزه حدود 40 درصد از دندانپزشکان از سیستم های RVG و فسفرپلیت برای انجام رادیولوژی دندان استفاده می کنند و دستگاه های رادیوگرافی قدیمی کم کم طرفداران خود را در جامعه دندانپزشکی از دست می دهند.