مشاوره خرید و قیمت وج

وج چوبی دندانپزشکی چیست؟

وج چوبی دندانپزشکی در واقع وظیفه نگهداری نوار ماتریکس دندانپزشکی در سر جایش در هنگام ترمیم های دندانی را دارد. به طور دقیق تر وج چوبی دندانپزشکی نگه ‌داری یک نوار را در امتداد لبه لثه با حفره‌های مربعی شکل را به عهده دارد تا اقدامات ترمیمی با دقت بیش تری انجام شوند. اما وظایف وج به همین یک مورد ختم نمی شود و کاربردهای دیگری نیز در دندانپزشکی ترمیمی بر عهده دارد.

کاربرد وج چوبی در دندانپزشکی

به طورکلی کاربرد وج چوبی در دندانپزشکی را می توان به نگه‌داری نوار ماتریکس، جدا کردن دو دندان در عملیات ترمیمی، جبران ضخامت کم نوار ماتریکس و مواد ترمیمی ای که فضای بین دندان‌ها را پوشش نمی‌دهند، جلوگیری از لرزش و حرکت نوار ماتریکس در ترمیم، ایجاد شکل صحیح در حین ترمیم، جلوگیری از خونریزی دندان و لثه در زمان ترمیم و جلوگیری از رطوبت در زمان ترمیم دندان خلاصه کرد.

انواع وج در دندانپزشکی

وج دندانپزشکی در دو نوع چوبی و پلاستیکی ساخته می شوند که هریک دارای معایب و مزایایی هستند. وج چوبی همانطور که مشخص است از چوب ساخته شده است و در بسیاری از اقدامات دندانپزشکی و ترمیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این وج چوبی را در بازار و صنعت دندانپزشکی به نام وج چوبی آناتومیک نیز می‌شناسند. اما چرا؟ زیرا نوع ساختارشان با آناتومی دندان انسان سازگاری بسیار زیادی دارد. این وج ها در رنگ های مختلف و متنوعی در بازار موجود هستند.

وج پلاستیکی در مقایسه با وج چوبی دندانپزشکی کمتر استفاده می شود زیرا غیرقابل برش هستند و همچنین نسبت به وج چوبی پایداری و استحکام کمتری در سر جای خود دارند. اما در نظر داشته باشید که در ترمیم های لایت کیور استفاده از انواع پلاستیکی وج توصیه می شود زیرا نور را از خود عبور داده و تغییر ماهیت و تغییر شکل نمی دهد.

راهنمای خرید وج دندانپزشکی

وج ها یکی از ساده ترین انواع ابزار دندانپزشکی بوده و خرید آن ها چالش زیادی برایتان نخواهد داشت. تنها لازم است که پیش از خرید وج دندانپزشکی به چند نکته ساده توجه کنید تا خرید مناسبی داشته باشید. همان طور که گفتیم وج های چوبی کاربرد و مصرف بیش تری در دندانپزشکی دارند بنابراین اول از آن ها شروع خواهیم کرد.

رنگ بندی وج چوبی دندانپزشکی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید وج چوبی دندانپزشکی باید به آن توجه کنید رنگ بندی آن هاست. این رنگ بندی طبق استانداردهای بین المللی تعیین می شود و نشان دهنده اندازه و ضخامت وج چوبی در دندانپزشکی خواهد بود. به طور کلی وج های چوبی را می توان در 6 رنگ متفاوت در بازار پیدا کرد.

نازک ترین و کوتاه ترین انواع وج دندانپزشکی با رنگ نارنجی در بازار عرضه می شوند. بعد از آن به ترتیب رنگ های سفید، زرد، آبی و صورتی دارای ضخامت و طول بیش تری هستند. در نهایت ضخیم ترین و بلندترین وج دندانپزشکی با رنگ بنفش تولید شده و در اختیار شما قرار می گیرد. لازم به ذکر است که رنگ صورتی وج ها متعادل ترین وج در دندانپزشکی شناخته می شود بنابراین می توانید در صورتی که از اندازه مورد نظرتان بی خبرید، از رنگ صورتی استفاده کنید.

کاربرد وج در دندانپزشکی

دومین و آخرین نکته ای که باید هنگام خرید وج دندانپزشکی به آن توجه کنید کاربرد آن برای شماست. وج چوبی دندانپزشکی نسبت به وج پلاستیکی استحکام بیش تری دارد بنابراین در زمان ترمیم دیواره دندان استفاده از آن پیشنهاد می شود. از طرفی این وج ها قابل برش نیز هستند بنابراین به راحتی می توان آن ها را به اندازه دلخواه خود در بیاورید. اما در صورتی که ترمیم شما یک ترمیم کامپوزیتی است، گزینه پیشنهادی ما برای شما استفاده از وج پلاستیکی است زیرا این وج ها نور لایت کیور را از خود عبور داده و در واقع نور لایت کیور در ساختار آن ها تاثیری نمی گذارد. بنابراین پایداری بهتری از خود نشان خواهند داد.

قیمت وج دندانپزشکی

وج دندانپزشکی در اندازه ها و جنس های مختلف تولید می شوند. وج های پلاستیکی به دلیل متریال گران تری که دارند از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. اما به طور کلی قیمت وج دندانپزشکی را بیش تر برند آن و سپس تعداد آن در بسته بندی مشخص خواهد کرد. وج را می توانید در انواع وج ایرانی و خارجی تهیه کنید و از کیفیت هردوی آن ها مطمئن باشید اما طبعا قیمت وج های خارجی از انواع داخلی آن ها گران تر خواهد بود.

بسته بندی نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت وج دندانپزشکی می باشد. بدیهی است که هرچه تعداد وج ها در جعبه بیش تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. در این مورد می توان گفت که ضخامت وج ها نیز تعیین کننده هستند و وج هایی با ضخامت بیش تر، قیمت بیش تری نیز دارند.

فروش وج دندانپزشکی

وج دندانپزشکی یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین لوازم دندانپزشکی ترمیمی محسوب می شود و همین امر باعث شده است تا امروزه شرکت های زیادی اقدام به فروش وج دندانپزشکی کنند که این تنوع برند و شرکت های سازنده ممکن است باعث سردرگمی شما در هنگام خرید وج دندانپزشکی شود. یونیت به عنوان یکی از معتبرترین وبسایت های فروش تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی با دارا بودن متنوع ترین مجموعه وج های دندانپزشکی به شما کمک خواهد کرد تا خریدی آسان و مطئن را تجربه کنید و بتوانید مناسب ترین وج دندانپزشکی را برای مطب خود تهیه کنید.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت