مشاوره خرید و قیمت کاتر و اند کاتر

کاتر ارتودنسی چیست؟

کاتر ارتودنسی ابزاری تخصصیدر دندانپزشکی است که توسط دندانپزشکان برای برش و شکل دادن به انتهای سیم ها و بریس های ارتودنسی استفاده می شود. کاترها در انواع و شکل های مختلفی موجود هستند که این موضوع کمی خرید آن ها را با چالش رو به رو می کند. بنابراین اگر قصد خرید کاتر ارتودنسی را دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

راهنمای خرید کاتر ارتودنسی 

در حال حاضر، تنوع بالایی از ابزارهای ارتودنسی در بازار وجود دارند که هر کدام می توانند کاربردهای خاص خودشان را داشته باشند. از آن جا که اطلاع شما از انواع و عملکرد کلی این ابزار می تواند به خرید موفقیت آمیز آن ها بی انجامد، بنابراین بهتر است پیش از خرید به نکات زیر توجه کنید.

انواع کاتر در ارتودنسی

کاترها در ارتودنسی انواع مختلفی دارند. این کاترها از نظر نوع سری، زاویه آن و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین برای این که بتوانید بهترین را برای خود انتخاب کنید باید حتما با انواع آن ها آشنا باشید.

لیگاچور کاتر ارتودنسی

برای برش سیم‌ های لیگاچور استفاده می‌ شود. تنها نکته این است که تنها سیم‌ هایی را این کاتر قطع می‌ کنند که بیشتر از 0.015 میلی‌ متر نباشد؛ در غیر این صورت به این کاتر آسیب وارد می شود. برش کش ارتودنسی نیز از دیگر امکانات کاتر لیگاتور است. این ابزار دارای دو منقار مخروطی شکل است که انتهای ترمینال‌ های آن نیز به چشم می‌ خورد. در صورتی‌ که این قسمت‌ ها کند شود می‌ توانید دوباره آن را تیز کنید. در برخی از نمونه‌ ها، منقارها قابل‌ تعویض هستند و زوایای برش آن‌ ها می‌ تواند با یکدیگر متفاوت باشد.

دیستال اند کاتر ارتودنسی

از نظر ظاهری، دیستال اند کاتر دارای دو سطح برش است که نسبت به محور اصلی زاویه قائمه دارند. در ضمن دسته‌ های آن بسیار بلند است. از این وسیله هم قبل از قرار دادن و هم بعد از قراردادن سیم کمانی استفاده می‌ شود. قبل از قرار دادن در خارج از دهان و بعد از تعبیه سیم در داخل دهان از این ابزار بهره برده می‌شود. از نکات جالب‌ توجه این ابزار امنیت آن است که وقتی سیم بریده می شود ان قسمت کوچک سیم توسط این پلایر گرفته می شود تا در حلق و یا نواحی دیگری از دهان فرو نرود و آسیبی به مخاط دهان بیمار نزند.

بنابراین با توجه به اختلافاتی که در کاربرد و حتی شکل ظاهری این دو ابزار وجود مشاهده کردید، ضرورت آشنایی با آن ها را می توانید درک کنید.

جنس سازنده کاتر ارتودنسی

کاترهای ارتودنسی از دسته اینسترومنت ها بوده و از جنس فلز ساخته می شوند تا هم قدرت لازم برای انجام کارهای سنگین را داشته باشند و هم بتوان آن ها را بارها و بارها پس از استریل کردن استفاده کرد. در هنگام خرید کاتر ارتودنسی دقت کنید که جنس آن حتما استیل ضدزنگ باشد تا در اثر تماس مداوم با اتوکلاو بخار و حتی شستشو آسیب نبیند و بتواند سال های سال برای شما کار کند.

قیمت کاتر و اندکاتر دندانپزشکی

اصلی ترین عامل تعیین قیمت کاتر و اندکاتر در دندانپزشکی شرکت سازنده آن هاست. امروزه بیش از 80 درصد حجم بازار ابزار ارتودنسی ایران در اختیار تولیدکنندگان پاکستانی و ایرانی است اما می توان با هزینه بالاتر انواع خارجی آن ها را نیز تهیه کرد. بهتر است کیفیت و نکات بالا را اولویت خرید خود قرار دهید و اگر محصولی حتی با قیمت بالا، استانداردهای شما را برآورده می کرد، در خرید آن تعلل نکنید زیرا اینسترومنت بهتر و با کیفیت تر یک نتیجه عالی در کار را برای شما رقم خواهد زد.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت