مشاوره خرید و قیمت دهان بازکن و رترکتور

دهان بازکن دندانپزشکی یا رترکتور چیست؟ 

رترکتور یا دهان بازکن وسیله ‌ای است که هنگام انجام فرآیندهای مختلف دندانپزشکی به بیمار کمک می‌کند که دهان خود را کاملا باز نگه دارد و به دندانپزشک نیز کمک خواهد کرد دید بهتری نسبت به دهان و دندان داشته باشد. این وسیله کاملا قابل شستشو بوده و در اکثر موارد با خاصیت اتوکلاو وارد بازار می ‌شود.

انواع دهان بازکن دندانپزشکی

ابزارهای جراحی بنا به تنوع و تفاوتهای موجود در آنها و میزان كاربرد، در بخش‌های مختلف پزشكی از اهمیت بسیاری برخوردار است. خرید ابزارهای جراحی قسمت مهمی از هزینه‌های بخش‌های پزشكی را تشكیل می‌دهد و نحوه خرید و انتخاب این ابزارها، نگهداری و آماده سازی آنها به روش صحیح می‌تواند منجر به كاهش استهلاك و افزایش عمر آنها و در نهایت موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های پزشكی شود.

امروزه ابزارهای جراحی تقریباً منحصراً از فولاد ضدزنگ ویژه ساخته می‌شود. انواع این فولادها براساس قواعد ملی و بین‌المللی مانند ‏ISO‏ و‏DIN ‏ مشخصه ‌های ویژه و نیازهای وسایل جراحی با معیارهای كاملاً متفاوتی ساخته می ‌شود و به طور كلی نوع فولاد مورد استفاده بستگی به نوع كاربرد ابزارها دارد.

باز کننده ها و رترکتورها رايج ترين نوع کنار زننده ها محسوب می شوند. رترکتورها عموما از دو قسمت تيغه و دسته تشکيل می شوند. تيغه ها وظيفه جداکردن بافت ها را ندارند، بلکه با تماس با بافت، باعث کنارزدن آن مي شوند. تيغه ها ممکن است کند، تيز، سرکج و يا زاويه دار باشند. از پرکاربردترین انواع رترکتورهای دندانپزشکی می توان به رترکتورهای دستی، رترکتور فارابوف، رترکتور پارکر، رترکتور روکس، رترکتور زبان، رترکتور هيبس و ... اشاره کرد.

قیمت رترکتور دندانپزشکی

رترکتور یا دهان بازکن دندانپزشکی معمولا از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده و پس از هربار استفاده قابل استریل و استفاده مجدد هستند. البته برخی از انواع دهان باز کن ها به صورت یکبار مصرف نیز وجود دارند که قیمت پایین‌ تری نسبت به دهان باز کن چند بار مصرف دارند. این وسیله در سایز بندی ‌های مختلف طراحی شده است تا برای دهان کودکان و بزرگسالان مناسب باشد که این سایزبندی نیز عاملی موثر در تعیین قیمت رترکتورها می باشد.

فروشگاه یونیت به عنوان یکی از بزرگ ترین پلتفرم های فروش آنلاین تجهیزات دندانپزشکی، پزشکی و آزمایشگاهی، اقدام به فروش انواع رترکتورهای دندانپزشکی کرده تا علاوه بر راحتی شما، احساس راحتی را برای بیمار نیز فراهم بیاورد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت به روز رترکتورها و همچنین پشتیبانی از محصولات با کارشناسان یونیت در ارتباط باشید.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت
selective product