مشاوره خرید و قیمت کاغذ آرتیکولاسیون

کاغذ آرتیکولاسیون چیست؟

آرتیکولاسیون در دندانپزشکی به معنای بررسی دقیق رابطه بین دندان های فک بالا و پایین با یک دیگر است که این کار را توسط کاغذ آرتیکولاسیون یا کاغذ کربن دندانپزشکی انجام می دهیم. به طور دقیق تر یک وسیله تشخیصی برای شناسایی تماس‌های اکلوزال و توزیع فشار‌های اکلوزال است که مناطقی از سطح دو دندان فک بالا و پایین که با هم در تماس هستند را نشانه‌ گذاری می‌ کند. این کاغذها دقیقا مانند کاربن بر روی سطوح دندانی مارک یا علامت می گذارند. هرچه این علامت ها کمرنگ تر باشند، به معنی فشار و برخورد کمتر در آن ناحیه است و بالعکس.

کاربرد کاغذ کاربن در دندانپزشکی

همانطور که گفته شد کاغذ آرتیکلاتور وظیفه مشخص کردن میزان فشار و رابطه بین دندان های فک بالا و پایین را بر عهده دارد. همچنین کاغذ کاربن دندانپزشکی بعد از ترمیم با آمالگام مورد استفاده قرار می گیرد، به این صورت که این کاغذ روی دندان‌ های ترمیم شده بیمار قرار گرفته و با فشار آوردن روی آن‌ها با دندان، قسمت ‌هایی که مواد آمالگام زیادی استفاده شده است، رنگی می شود و شما می توانید این بلندی ها را اصلاح کنید.

خرید کاغذ آرتیکولاتور

برای خرید کاغد آرتیکولاتور لازم است بدانید که این کاغذها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. اغلب کاغذ کاربن دندانپزشکی را می توانید به دو رنگ آبی و قرمز پیدا کنید که از نظر کاربرد با یکدیگر تفاوتی ندارند. پیشنهاد می شود که در صورتی که قصد خرید کاغذ کاربن دندانپزشکی را دارید از هر دو رنگ آن تهیه کنید. این کار باعث می شود بتوانید از هر رنگ برای نشانه گذاری دندان های فک های مقابل استفاده کنید و راحت تر متوجه پستی ها و بلندی های دندانی شوید.

کاغذ کربن دندانپزشکی را برندها و شرکت های مختلفی تولید می کنند که این موضوع در کیفیت آن ها نیز تاثیر گذاشته است. بیش تر حجم بازار این کاغذها را برندها و تولید کنندگان خارجی اشغال کرده اند که همگی از کیفیت قابل قبولی برخوردار می باشند. توجه کنید که هرچه کیفیت کاغذ آرتیکلاتور بالاتر باشد، دقت شما در ترمیم بیش تر خواهد شد.

قیمت کاغذ کاربن دندانپزشکی

عامل برند سازنده باعث ایجاد تفاوت فاحشی در قیمت کاغذ آرتیکولاسیون شده است. بدیهی است که برندهای شناخته شده تر، قیمت بالاتری نیز داشته باشند. همانطور که گفته شد بهتر است در هنگام خرید کاغذ کاربن دندانپزشکی عامل کیفیت را اولویت خود قرار دهید و قیمت کاغذ آرتیکولاسیون را در اولویت های بعدی خود بگذارید.

 

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت
selective product