مشاوره خرید و قیمت ظروف شیشه ای

ظروف شیشه ای آزمایشگاهی

شیشه آلات آزمایشگاهی طیف وسیعی از ظروف آزمایشگاهی را شامل می شوند که هر آزمایشگاهی از آزمایشگاه های مدارس گرفته تا آزمایشگاه های تشخیص طبی در بیمارستان ها و کنترل کیفیت در کارخانه جات و مراکز تحقیقاتی و نظامی جزء اصلی و ضروری آزمایشگاه محسوب می شوند.

راهنمای خرید ظروف شیشه ای آزمایشگاهی

در این مطلب به عنوان یک راهنمای خرید بهترین شیشه آلات آزمایشگاهی به معرفی پرکاربرد ترین مدل ها و انواع شیشه آلات آزمایشگاهی و ظروف شیشه ای در آزمایشگاه ها می پردازیم. برای این که بتوانید بهترین شیشه آلات آزمایشگاهی برای محیط کاری خود تهیه کنید کافی است به نکات زیر توجه کنید.

جنس شیشه آلات آزمایشگاهی

ظروف شیشه ای آزمایشگاهی با توجه به جنس ساخته شده از یکدیگر تفکیک می شوند و این تفاوت جنس ها باعث کاربری مختلف آن ها نیز شده است. بنابراین مهم است که با جنس های مختلف آشنا شده تا بتوانید نوعی را انتخاب کنید که مناسب کار شما باشد.

ظروف شیشه ای پیرکس یا بوروسیلیکات

بیشتر شیشه الات آزمایشگاهی و شیشه الات آزمایشگاهی از جنس بوروسیلیکات می باشند. لوازم شیشه ای آزمایشگاه به طور معمول از نوع سدیم ، آلومینیوم بوروسیلیکات همراه دی اکسید سیلیکون اضافه می باشند این نوع شیشه آلات آزمایشگاهی دارای مقاومت حرارتی ، فیزیکی و شیمیایی مناسبی بوده و در مقابل خوردگی هم مقاومت دارند .

ظروف شیشه ای ویکور 

این شیشه آلات آزمایشگاهی بسیار مقاوم است و در مقابل حرارت ، مواد شیمیایی مثل اسیدها و قلیائی ها پایدار است . مقاومت حرارتی زیادی دارد، در درجه حرارت بالا نسبت به شیشه های بوروسیلیکات در مقابل مواد قلیائی مقاوم تر است. اگر از حرارت C°900 یک مرتبه به C°0 برسد، کاملاً مقاوم است ، از این نوع شیشه الات آزمایشگاهی برای سوزاندن و خاکستر کردن مواد استفاده می کنند.

شیشه آلات آزمایشگاهی نوری 

این نوع ظروف از بورسیلیکات و سرب ساخته شده اند و به علت خلوص نوری بالای این شیشه آلات آزمایشگاهی از آن ها برای ساختن ابزاری مانند منشور آزمایشگاهی، لنز و آینه های نوری استفاده می شود.

کاربرد شیشه آلات آزمایشگاهی

شیشه آلات آزمایشگاهی بر اساس کاربرد به دو دسته ظروف و شیشه آلات حجم سنجی یا حجمی مانند مزور و پیپت و بورت و بالن ژوژه و شیشه آلات حرارتی مانند ارلن و بشر و بالن ته گرد تقسیم می شوند. همان طور که از نام این دسته ها پیداست، از دسته اول برای اندازه گیری محلول و مواد در آزمایشگاه و از دسته دوم برای حرارت دادن و یا نگهداری آن ها استفاده می شود. در این قسمت لیستی از پرکاربردترین ظروف شیشه ای را برای شما آورده ایم.

لیست شیشه آلات آزمایشگاهی

اولین و محبوب ترین ظرف شیشه ای در آزمایشگاه ارلن مایر است که ساختار آن به صورت مخروطی بوده و مطابق شکل یک گردن باریک نیز دیده می شود. ارلن مایر به منظور نگهداری، ترکیب کردن محلول ها، اندازه گیری مایعات و گرما دادن محلول ها به کار گرفته می شود باریک بودن دهانه ارلن جلوی تبخیر زیاد محلول را خواهد گرفت.

بشر آزمایشگاهی دومین ظرف شیشه ای محبوب است که در آزمایش های فراوانی استفاده می شود. این شیشه آلات آزمایشگاهی دارای شکلی استوانه ای مدرج با کف تخت و از جنس بروسیلیکات هستند. از شیشه آلاتی که به منظور انجام عمل حجم سنجی و برداشت یا افزودن حجم دقیق از مایع با دقتی کم می توان به پیپت ها اشاره کرد که ساختار آن به شکل یک لوله دراز مدرج با دو سر باز است که شیر خروجی ندارد.

تعداد ظروف شیشه ای آزمایشگاهی بسیار بسیار بالاست و معرفی تمام آن ها از حوصله این بخش خارج خواهد بود. بنابراین به معرفی همین تعداد اکتفا کرده و به سایر نکات می پردازیم.

قیمت شیشه آلات آزمایشگاهی

از آن جایی که تعداد و تنوع ظروف شیشه ای تقریبا نامحدود می باشد می توان نتیجه گرفت که محدوده قیمتی آن ها نیز بسیار وسیع و گسترده است. قیمت شیشه آلات آزمایشگاهی به عوامل زیادی بستگی دارد. هرچه طراحی و تولید به ظرف با پیچیدگی های بیش تری همراه باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. به طور مثال معمولا قیمت بالن ژوژه از بالن ته گرد معمولی بالاتر است زیرا علاوه بر قابلیت های خود ارلن دارای یک گردنه دراز با قابلیت اندازه گیری دقیق محلول است.

از طرفی هرچه جنس ظروف شیشه ای محکم تر و با کیفیت تر باشد، بهای بیش تری بابت آن ها خواهید پرداخت. به طور مثال شیشه آلات ویکور به دلیل مقاومت بالا و همچنین قابلیت خاکستر کردن مواد قیمت بالاتری نسبت به سایر جنس های شیشه آلات دارد.

فروش اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی

تنوع و انواع ظروف شیشه ای، تنها به نمونه های نام برده در بالا، حدود نمی شود. زیرا امروزه تنوع ظروف شیشه ای آزمایشگاهی آنقدر زیاد است که باید قبل از شروع کار با توجه به نوع آزمایشگاه و محیط آزمایشگاهی خود، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی مناسب را انجام دهید تا به بهترین عملکرد دست یابید. همچنین این تنوع بالا خرید آن ها را کمی دچار چالش کرده است. از این رو فروشگاه یونیت با فروش اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با بررسی انواع و اقسام ظروف و مقایسه آن ها انتخابی راحت تر و مطمئن تر داشته باشید.


مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت