مشاوره خرید و قیمت آرتیکولاتور و فیس بو

آرتیکولاتور چیست؟

آرتیکولاتور های دندانپزشکی ابزارهای دندانپزشکی هستند که برای شبیه سازی حرکت فک بالا و پایین طراحی شده اند. به این صورت که حرکت قوس مندیبل نسبت به قوس ماکزیل مشخص می شود. آرتیکولاتورها عموماً‌ دو بازو دارند که به یکدیگر متصل شده اند. هر بازو دارای بخش هایی است که به لولا متصل است. اجزای آرتیکولاتور درجه و محدودیت حرکتی آن را مشخص می کند.

راهنمای خرید آرتیکولاتور

برای خرید آرتیکولاتور دندانپزشکی باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین نوع آن را برای کار خود تهیه کنید. این دستگاه ساختار پیچیده ای ندارد و تنها با اطلاع از چند نکته کوچک می توانید خرید خوبی داشته باشید.

انواع دستگاه آرتیکولاتور

آرتیکولاتورها براساس آناتومی و حرکت به سه دسته آرتيكولاتورهاي از پيش تنظيم يافته، آرتيکولاتورهاي قابل تنظيم و آرتیکولاتورهای غیرقابل تنظیم تقسیم می شوند که هر یک نحوه حرکت وکاربرد به خصوص خود را دارند. پرکاربردترین آرتیکولاتورها که معمولا در تمامی آزمایشگاه های دندانسازی وجود دارد، آرتیکولاتور فری پلن یا از پیش تنظیم یافته است.

آرتیکولاتور فری پلن چیست؟

آرتیکولاتور فری پلن از میانگین نتایج به دست آمده از زوایای فک بیماران ساخته شده است و در واقع به دلیل این که از پیش تنظیم شده اند به آن ها پیش تنظیم یافته نیز می گویند. این آرتیکولاتورها از بخش های فوقاني محل اتصال كست، قسمت تحتاني که کست فك پايين به آن متصل مي شود، پليت طرفي در طرف راست و چپ قسمت فوقاني آرتيكولاتور، ميزك ثناياي که بين صفر تا 30 درجه قابل تنظيم است، ميله اتصال دهنده کست های فوقانی و تحتانی و شيب كنديلی که مسير حركت كنديل را تحت زاويه 30 درجه مشخص می نمايد تشکیل شده است.

نکات و ویژگی های یک آرتیکولاتور استاندارد

بعد از انتخاب نوع آرتیکولاتور برای خود باید به دنبال ویژگی هایی باشید که یک آرتیکولاتور استاندارد باید داشته باشد. این ویژگی ها را می توان به ثابت نگهداشتن افقی و عمودی کست گچی، باز و بسته شدن درست لولاها، جابه جا شدن راحت قسمت های متحرک، عدم حرکت قسمت های ثابت آرتیکولاتور و توانایی تبدیل شدن به فیس بو خلاصه کرد. البته مورد آخر کاملا اختیاری و آپشنال بوده و عدم وجود آن دلیلی بر خوب نبودن آرتیکولاتور نخواهد بود.

محدودیت های دستگاه آرتیکولاتور را بشناسید

آرتیکولاتورها از جنس فلز و یا پلاستیک ساخته می شوند که نوع فلزی آن ها ممکن است خطای بیش تری در نتیجه اعمال کند. آرتیکولاتورها ممکن است حرکات و حالات ناحیه مندیبل را دقیق نشان ندهد. در صورت بروز خطا در آرتیکولاسیون و ساخت قالب یا پروتزهای دندانی، آرتیکولاتور توانایی تشخیص و اصلاح آن ها را نخواهد داشت. با شناخت محدودیت های آرتیکولاتور با دید بازتری به سراغ خرید آن خواهید رفت.

قیمت آرتیکولاتور

همانطور که گفته شد، آرتیکولاتورها انواع مختلفی دارند که هر یک قیمت مختص به خودش را دارد. آرتیکولاتورهای فری پلن به دلیل این که برای اکثر موارد قابل استفاده هستند نه تنها پرطرفدارترین نوع آرتیکولاتور، بلکه گران ترین آن ها نیز هستند. علاوه بر آن آرتیکولاتورهای استیل از قیمت بالاتری نسبت به انواع پلاستیکی آن برخوردار هستند.

فیس بو یا هدگیر چیست؟

یکی از وسایلی که در درمان ارتودنسی دندان از آن استفاده می شود، هدگیر ارتودنسی می باشد. استفاده از هدگیر ارتودنسی برای تمام افراد ضرورت ندارد و با توجه نوع و شدت مشکل و سن بیمار، نیاز به استفاده از هدگیر ارتودنسی مطرح خواهد شد. استفاده از هدگیر ارتودنسی باعث می شود تا روند درمانی در برخی از افراد با سرعت بالاتری طی شود. از این وسیله گاهی به عنوان فیس بو (Face Bow) نیز یاد می شود. در واقع هدگیر بریس، که به آن هدگیر ارتودنسی نیز گفته می شود نوعی دستگاه ارتودنسی است که از یک سو به سر و از سوی دیگر به بریس های ارتودنسی ثابت بسته می شود.

راهنمای خرید دستگاه هدگیر ارتودنسی

برای خرید دستگاه هدگیر ارتودنسی تنها کافیست که انواع آن را بشناسید آن گاه 90 درصد راه را طی کرده اید. هدگیرها را می توانیم به دسته های گردنی، پس سری و معکوس تقسیم کرد.

هدگیر ارتودنسی گردنی

هدگیر گردنی نسبت به دیگر انواع هدگیر رایج تر بوده و نوار گردنی آن به کمک بند هایی به دندان متصل می شود. در مواقعی که فک پایین بسیار عقب تر از فک بالا قرار گرفته است، هدگیر گردنی می تواند بسیار مناسب باشد. این دستگاه با اعمال فشار بر روی فک، از رشد فک بالا جلوگیری کرده و رشد فک پایین را سریع تر می کند. هدگیر گردنی می تواند برای درمان اورجت بسیار کارآمد باشد و کمک کند تا دندان ها در جای مناسب خود قرار بگیرند. در مواقعی که لازم باشد، این نوع هدگیر می تواند دندان های عقبی را ثابت نگه دارد.

به طور کلی ما دو نوع هدگیر گردنی داریم؛ هدگیر گردنی ارتودنسی با فشار به سمت بالا و هدگیر ارتودنسی با اعمال فشار به سمت عقب. انتخاب میان این دو در هنگم خرید، اولین و مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه کنید که البته کاملا به نحوه درمان و شرایط بیمار بستگی خواهد داشت.

از هدگیرهای فشار به عقب برای رفع مال اکلوژن کلاس III استفاده می شود. برای مثال برای درمان آندربایت می توان از این هدگیرها استفاده کرد. به این شکل که هدگیر، فک پایین را به عقب هدایت میکند تا هم راستا و هماهنگ با فک بالا قرار بگیرد. هدگیرهای فشار به سمت بالا نیز متشکل از دو نوع دستگاه است که با هم ترکیب شده اند. این دستگاه دندان ها و فک ها را به سمت بالا هدایت کرده و آن ها را با هم هماهنگ می کند.

دستگاه هدگیر پس سری

این نوع هدگیر کمی به هدگیر گردنی شباهت داشته، اما تفاوتی که دارد این است که این نوع هدگیر در بالای سر قرار می گیرد و از رشد عمودی فک بالا جلوگیری می کند. افرادی که اندازه فک و لثه آن ها ارتفاع زیادی دارد، کاندیدای مناسبی برای استفاده از این دستگاه می باشند.

هدگیر ارتودنسی معکوس

این هدگیر دارای یک و یا دو پد بوده روی چانه و پیشانی قرار می گیرد. این هدگیر به هدگیر کلاس 3 نیز مشهور بوده و برای درمان آندربایت مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت هدگیر ارتودنسی

هدگیرهای ارتودنسی دستگاه های پرکاربرد و چندان محبوبی نیستند. این دستگاه از قیمت بالایی در بازار برخوردار نیست و انواع و اقسام آن را می توان با قیمت های مناسب در بازار پیدا کرد. در بین هدگیرها، انواع معکوس آن ها به دلیل ساختار پیچیده تر خود قیمت کمی بالاتری نسبت به سایر انواع آن ها دارد.

فروش آنلاین آرتیکولاتور و فیس بو

آرتیکولاتورها از واجبات و وسایل ضروری آزمایشگاه های دندانسازی محسوب می شوند. در این بخش تلاش کردیم تا شما را برای خرید یک آرتیکولاتور مناسب آماده کنیم. اکنون اگر قصد خرید آرتیکولاتور را دارید می توانید از طریق همین صفحه و یا اپلیکیشن یونیت خرید خود را با بهترین قیمت انجام دهید. فروشگاه یونیت با فروش آنلاین آرتیکولاتور و فیس بو دندانسازی نیاز شما را برطرف کرده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت