مشاوره خرید و قیمت وارنیش فلوراید

وارنیش دندان چیست؟

وارنیش (Varnish) در زبان انگلیسی به معنی جلا دهنده، صیقلی کردن یا ظاهر خوب دادن به چیزی است. وارنیش ها به صورت مایع بر روی سطوح دندان گذاشته می شوند تا به صورت شیمیایی یا فیزیکی اثرات مختلفی روی دندان بگذارند. محبوب ترین نوع وارنیش که جلوتر با آن آشنا خواهیم شد همان فلوراید غلیظ شده است. اگر دندان به حدی پوسیده شده باشد که دیگر با فلوراید نتوان آن را درمان کرد یا در صورت عدم توانایی کودک در بیرون ریختن باقی مانده فلوراید، از وارنیش فلوراید استفاده خواهد شد.

وارنیش فلوراید یک مایع زرد کمرنگ است که به راحتی و با یک براش نرم بر روی دندان گذاشته می شود و خیلی سریع ست می شود. این ماده به دلیل این که اکثرا برای کودکان استفاده می شود در طعم ها و رایحه های مختلف تولید می شود تا کودک احساس بدی نداشته باشد.

 انواع وارنیش دندانپزشکی

مواد وارنیش دندانپزشکی براساس وظیفه و کاربردشان به سه دسته تقسیم می شوند. دسته اول؛ وارنیش فلوراید که به عنوان وارنیش محافظ با آزاد کردن موادی مانند فلوراید یا سایر مواد آنتی میکروبی از پوسیدگی های احتمالی در آینده جلوگیری می کنند. دسته دوم؛ وارنیش سفیدکننده است. وارنیش های سفیدکننده که گاهی شامل مواد بلیچینگ هستند و می توانند چند درجه دندان ها را سفید کنند و دسته سوم؛ وارنیش ضدحساسیت یا وارنیش رزینی که با تشکیل یک لایه محافظ فیزیکی بر روی سطح دندان باعث بسته شدن توبول های دنتین دندان شده و احتمال بروز حساسیت دندان به مواد پر کننده را کم می کنند.

حال اگر شما قصد خرید وارنیش دندانپزشکی را دارید، باید ابتدا کاربرد و هدف استفاده از آن را برای خود تعیین کرده و سپس اقدام به خرید کنید. البته لازم به ذکر است که در هر سه صورت وارنیش ها شامل فلوراید خواهند بود که میزان آن ها با توجه به کارخانه سازنده متفاوت است. در ادامه به بررسی دقیق هر یک از این دسته ها خواهیم پرداخت.

وارنیش فلوراید چیست؟

متاسفانه امروزه پوسیدگی های دندانی و بیماری های عفونی در اطفال و کودکان، 5 برابر بیشتر از بیماری آسم و 7 برابر از تب یونجه شایع است. اغلب مردم به اشتباه فکر می کنند که تا زمانی که مشکلی پیش نیامده و فرزندشان دردی احساس نکرده است نیازی به مراجعه به دندانپزشک ندارند. اما باید بگوییم که راه های زیادی برای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری های دندان و دهان در کودکان وجود دارد و بدون مراقبت درست دندانپزشکی، کودکان با پوسیدگی های دهان و بیماری های احتمالی روبرو می شوند که می تواند باعث بروز درد و عوارض جبران ناپذیر بسیاری در طول زندگیشان شود.

یکی از این روش های پیشگیری وارنیش فلوراید است که زمانی که اولین دندان های کودک رشد می کنند، اولین گزینه روی میز شما برای او خواهد بود تا در جلوگیری از پوسیدگی دندان ها کمک کند.

وارنیش رزینی چیست؟

حساسیت عاج دندان یا دندان حساس در 20 تا 30 درصد از بزرگسالانی که عاج دندانشان (دنتین) نمایان شده، اتفاق می افتد. این نوع حساسیت دندان در هنگامی که عاج در معرض محرک های شیمیایی، مکانیکی یا دمایی خاصی قرار می گیرد به صورت درد کوتاه و شدیدی احساس می شود. علت حساسیت دندان نمایان شدن لایه عاج (که در زیر مینا قرا دارد) در اثر پسروی لثه، فرسایش، سایش، درمان پریودنتال و یا ترمیم های دندانی نقص دار است. وارنیش ضد حساسیت در واقع فلوراید بر پایه رزین است که حاوی فلوراید سدیم 5 درصد می باشد. وارنیش مستقیما روی سطح دندان مالیده می شود. استفاده از وارنیش فلوراید برای درمان حساسیت دندان مورد تایید سازمان های نظارتی است و همچنین به عنوان اولین خط دفاعی در مقابل پوسیدگی دندان استفاده می شود.

وارنیش سفیدکننده چیست؟

این دسته از وارنیش ها هم دارای فلوراید هستند و تا حدی خاصیت سفیدکنندگی نیز دارند. استفاده از این وارنیش ها برای کسانی توصیه می شود که به سایر روش های سفیدکردن دندان حساسیت دارند. در واقع شاید این روش از امن ترین روش های سفید کردن دندان باشد. وارنیش های سفید کننده تا 24 ساعت پس از اپلای شدن روی دندان به آزاد کردن فلوراید، کلسیم و فسفات ادامه می دهند و حداقل زمان مورد نیاز آن ها بسته به کارخانه سازنده بین 2 تا 6 ساعت است.

عوراض وارنیش فلوراید چیست؟

وارنیش دندانپزشکی مانند هر ماده دیگری می تواند عوارض به خصوص خود را داشته باشد. از جمله رایج ترین عوارض وارنیش فلوراید می توان به تغییر رنگ دندان ها یا فلوروز، ایجاد آلرژی در برخی از افراد، اوردوز فلورایدی که شامل علائمی مانند حالت تهوع و سرگیجه است و ... اشاره کرد. در نظر داشته باشید که بسیاری از کودکان مانند آن هایی که سابقه آلرژی دارند (خصوصا آلرژی به چسب زخم) یا کسانی که طی چند روز گذشته به دلیل آسیب های ناشی از بیماری آسم در بیمارستان بستری بوده اند نباید از وارنیش فلوراید استفاده کنند. بنابراین پیش از خرید وارنیش دندانپزشکی حتما در این مورد از فرد پرس و جو کنید.

خمیر وارنیش فلوراید از کجا بخریم؟

سوالی که ممکن است برای بسیاری از شما عزیزان پیش بیاید این است که "وارنیش فلوراید از کجا بخریم؟". امروزه بازار خرید و فروش آنلاین تجهیزات و مواد مصرفی دندانپزشکی بسیار داغ است و همین موضوع باعث شده تا سایت های فروشگاهی زیادی اقدام به فروش وارنیش دندانپزشکی کنند که تنوع در این سایت ها ممکن است باعث گیجی و سردرگمی شما شود.

توجه کنید ابتدا باید از داشتن ای نماد سایت مورد نظرتان مطمئن شوید. این نماد نشان دهنده نماد اعتماد الکترونیک است که از سمت دولت به سایت های معتبر داده می شود. فروشگاه اینترنتی یونیت یکی از سایت های معتبر فروش تجهیزات دندانپزشکی بوده که با در دست داشتن مجموعه بزرگی از محصولات تاریخ مصرف دار و همچنین معتبر می باشد که شما می توانید با خرید از آن از مزایای ارسال رایگان، قیمت مناسب و همچنین پشتیبانی همه روزه بهره مند شوید. هم اکنون می توانید از طریق صفحه پیش رو می توانید به خرید تجهیزات وارنیش فلوراید بپردازید و در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر در حوزه خرید محصولات از طریق راه های ارتباطی پایان صفحه با پشتیبانی یونیت در تماس باشید.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت
selective product