مشاوره خرید و قیمت اسید اچ و هموستاپ

اسید اچ دندانپزشکی چیست؟

اسید اچانت یا به طور ساده تر اسید اچ به شکل محلول یا ژل اسید فسفریک موجود است و معمولا در غلظت های 15٪ ، 34٪ یا 37٪ وجود دارد. در تعدادی از منابع از این ماده به عنوان اسید H یاد می شود که باید بگوییم کاملا اشتباه است. غلظت 37٪ رایج ترین غلظت موجود اسید های اچانت در بازار است. اسید اچ باعث ایجاد فضاهای میکروسکوپی در مینای دندان می شود که این فضاهای میکروسکوپی سطح مینا را زبر می کنند تا که باندینگ یا چسب در آن جریان داشته و به روند اتصال کمک کند.

انواع اسید اچ

اسید اچ ها به دو دسته فسفریک اسید و هیدروفلریک اسید تقسیم می شوند انتخاب آن ها بستگی به سطح مورد نظر ما دارد. فسفریک اسید ها پایه تشکیل دهنده اسیدهای اچ های استفاده شده در دنتین و انامل دندان هستند. آن ها با ایجاد یک لایه مناسب بر روی سطح، بافت ها را آماده پذیرش مواد ترمیمی می کنند و هیدروفلوریک اسید ها برای اچینگ های سرامیکی و شیشه ای استفاده شده و فرایند کار ادهزیو را تسریع کرده و خاصیت مکانیکی آن را تقویت می کند.

برای خرید اسید اچ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید اسید اچ دندانپزشکی یکی از حساس ترین کارهایی است که باید انجام دهید زیرا تهیه و استفاده اشتباه از آن ها می تواند تمام مراحل ترمیم دندان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین بدیهی است که نیاز داشته باشید نکاتی را برای خرید آن بدانید. اگر قصد خرید اسید اچانت دندانپزشکی را دارید با ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

بسته بندی اسید اچانت

یکی از اولین نکات برای خرید یک اسید اچ مناسب بسته بندی آن هاست. اسید اچ ها در دو نوع بطری یا سرنگ بیش ترین کاربرد را دارند. نوع سرنگی آن ها در سایزهای مختلف از 1.2 میلی لیتر تا 50 میلی لیتر و بطری ها بین 5 تا 15 میلی لیتر تولید می شوند.

نوع اسید اچ

همان طور که پیش تر گفتیم، اسید اچ ها در دو نوع فسفریک اسید و هیدروفلریک اسید تولید می شوند. بنابراین دقت در انتخاب نوع درست آن ها یکی از مهم ترین چیزهایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

غلظت اسید اچانت دندانپزشکی

غلظت اسید اچ ها به نوع آن ها بستگی دارد. فسفریک اسیدها در غلظت های 30 تا 40 درصد تولید می شوند که غلظت 37 درصد آن ها رایج ترین اسید اچ است. اما هیدروفلریک اسیدها در دو غلظت 5 و 10 درصد در بازار موجود هستند.

ویسکوزیته، مایع یا ژل بودن و رنگ اسید اچ از سایر نکاتی هستند که باید پیش از خرید اسید اچ آن ها را مدنظر داشته باشید. بهتر است بدانید که اسید اچ ها معمولا در رنگ آبی تولید می شوند اما سایر رنگ ها مانند زرد و بنفش نیز با توجه به کارخانه سازنده آن ها در بازار موجود هستند.

قیمت اسید اچ دندانپزشکی

تمام نکات گفته شده در بالا می توانند در تعیین قیمت اسید اچ دندانپزشکی موثر باشند. اسید اچ های سرنگی با غلظت بالاتر و حجم بیش ترین گران ترین نوع اسید اچ های موجود در بازار هستند. هرچه درصد غلظت کم و حجم آن پایین بیاید بدیهی است که قیمت آن نیز کاهش پیدا کند. از طرف دیگر کارخانه سازنده اسید اچ نیز یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت آن است. کارخانه های شناخته شده تر و معتبر تر، اسید اچ های گران تری نیز تولید می کنند.

مایع هموستات چیست؟

مایع هموستات ماده‌ای است که موجب تسریع فرآیند هموستاز (ایجاد لخته و توقف خونریزی) می‌گردد. این مواد یا به صورت فیزیکی و یا از طریق تقویت آبشار انعقادی اثر خود را اعمال می‌کنند. یک ماده ضدانعقاد ایده‌آل دارای اثربخشی بالا بوده و هم خود ماده و هم فرآورده‌های حاصل از متابولیسم آن فاقد اثرات منفی بر روی بدن هستند. هموستات ‌های موضعی عموما از طریق افزایش نرخ انقباض عروقی و بستن کانال‌های شریانی و یا از طریق اثرگذاری بر فرآیند تجمع پلاکتی موجب کنترل خونریزی می‌ گردند.

راهنمای خرید ماده هموستاز یا انعقاد خون

در جراحی ‌های دهان و دندان، عمدتاً از اعمال فشار مستقیم برای بند آوردن خونریزی استفاده می‌شود. گاهی اوقات در جراحی‌های بزرگ در ناحیه ماگزیلو فاسیال از کوتر الکتریکی، لیگاتور یا بخیه برای کنترل خونریزی از عروق ریز و درشت صورت استفاده می‌شود. با این حال گاهی اوقات خروج مداوم خون از محل برش ادامه داشته و بنابراین اعمال فشار اثربخش نخواهد بود. همچنین به کارگیری ابزارهای الکتروکوتری ممکن است با خطر آسیب به دندان ‌ها یا اعصاب همراه باشد. در این موارد احتیاج به مواد انعقاد خون موضعی خواهیم داشت.

یکی از متدهای رایج در بند آوردن خونریزی در حین عمل جراحی دندانپزشکی استفاده از مواد انعقاد خون (هموستات) است. این مواد با تسریع فرآیند طبیعی انعقاد خون از طریق برقراری واکنش‌های فیزیکی با سلول‌های خونی موجب کنترل خونریزی‌های خارجی می‌گردند. در ادامه این مقاله به شما برخی از انواع این ترکیبات و کاربرد آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

مواد هموستاپ به صورت مایع، ژل، پودری و اسفنجی در دسترس شما قرار دارند که هر یک کارایی به خصوصی خواهند داشت.

مواد هموستاز کلاژنی

هموستات‌ های بر پایه کلاژن ترکیباتی نرم،‌ سفید، قابل انعطاف و غیرشکننده بوده و در فرم اسفنجی به منظور متوقف ساختن جریان خون به کار می ‌روند. قابلیت جذب بالای مایع توسط این محصولات موجب شده است که استفاده از آن‌ها برای مراقبت از زخم و کنترل خونریزی از زخم‌های تمیز حفره دهان توصیه گردد. هنگام استعمال این مواد لازم است که هموستات برای مدت تقریباً 2 الی 5 دقیقه در محل باقی مانده و سپس نسبت به برداشتن یا جایگزینی آن اقدام گردد. گاهی اوقات نیز هموستات‌های کلاژنی در محل خونریزی باقی می‌مانند و ظرف مدت 14 الی 56 روز خود به خود جذب می‌شوند.

مواد هموستاپ ژلاتینی

ژلاتین قادر است تا 45 برابر وزن خود خون و مایع جذب کند. این هموستات ظرف مدت یک هفته پس از استفاده تبدیل به مایع گردیده و در نهایت در مدت 4 الی 6 هفته کاملاً جذب می‌ شود. مصرف این ماده ردی از خود به جای نمی گذارد اما از جمله عوارض آن می‌توان به گرانولوم سلول ژانت و ایجاد هماتوم، واکنش‌ نسبت به ماده خارجی، فیبروز بیش از حد، سندرم شوک توکسیک، تب و ناتوانی در جذب اشاره کرد.

هموستات ‌های سلولزی

این دسته از هموستازها از مواد سلولزی اکسید شده قابل جذب ساخته شده و جزو گزینه ‌های گران ‌قیمت اما پرکاربرد در اعمال جراحی فک و دندان به شمار می ‌روند. سازوکار عمل این هموستات ‌ها به طور کامل شناخته شده نبوده و به نظر می‌رسد که فرآیند آن یک فرآیند کاملا فیزیکی باشد. هنگامی که این هموستات کاملاً با خون اشباع می‌گردد به رنگ قهوه‌ای/مشکی درآمده و فرآیند انعقاد را تسریع می کند. برای اینکه از ترمیم دیررس زخم جلوگیری گردد، توصیه می‌شود که ماده اضافی را از موضع خونریزی خارج کنید.

کاربردهای اختصاصی این ماده در دندانپزشکی به عنوان ماده کمکی در کنترل خونریزی ناشی از کشیدن دندان و دیگر اقدامات جراحی مطرح است. با توجه به شکل، قوام و تداخل این ماده با فرآیند ساخت استخوان، بیشتر از آن در جراحی ‌های بافت نرم استفاده می‌ شود.

بنابراین با توجه به تفاوت های انواع مواد هموستات کشخص است که ابتدا باید کاربرد آن برای خود را تعیین کرده و سپس اقدام به خرید یکی از انواع مواد انعقاد خون کنید.

قیمت ماده هموستات 

قیمت ماده هموستات را نوع آن و شرکت سازنده تعیین کی کنند. همان طور که اشاره کردیم ماده هموستات سلولزی از تمامی انواع مواد بند آورنده خون ریزی قیمت بالاتر و همچنین کاربرد بیش تری دارد. از طرفی هر شرکت با توجه به حجم و سیاست های قیمت گذاری محصولات خودش می تواند تعیین کننده باشد. بدیهی است که هرچه شرکت شناخته شده تر و معتبرتر باشد، قیمت محصولات آن نیز بالاتر خواهد بود.

خرید آنلاین تجهیزات دندانپزشکی

امروزه کمتر کسی برای خرید مواد و تجهیزات دندانپزشکی به صورت حضوری به مغازه ها مراجعه می کند و به لطف پیشرفت تکنولوژی خرید آنلاین روز به روز ساده تر شده است. فروشگاه یونیت یکی از بزرگ ترین و معتبرترین پلتفرم های فروش و خرید آنلاین تجهیزات دندانپزشکی می باشد که شما عزیزان می توانید از طریق همین صفحه اقدام به خرید محصول مورد نظر کنید و در صورت بروز هرگونه سوال با پشتیبانان یونیت به صورت آنلاین و تلفنی در ارتباط باشید. 

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت
selective product